هوای اصفهان سالم است

مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان وضعیت کیفی هوای کلانشهر اصفهان را قابل قبول (سالم) اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بابک صادقیان مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز با میانگین ۱۰۲ در وضعیت ناسالم ثبت شد.

او ادامه داد: شاخص کیفیت هوای شهر اصفهان در نخستین ساعات امروز نیز با میانگین ۷۰  وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به جزئیات وضعیت کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: هم اکنون میدان احمدآباد و خیابان استانداری با شاخص ۶۵، میدان انقلاب با شاخص ۷۲، خیابان باهنر با شاخص ۶۱، خیابان پروین با شاخص ۷۶، خیابان رودکی با شاخص ۶۳، خیابان‌های رهنان و فرشادی با شاخص ۵۶، میدان فیض با شاخص ۶۸، کردآباد با شاخص ۸۱ و خیابان ورزشگاه میثاق با شاخص ۶۰ در وضعیت قابل قبول است.

صادقیان افزود: وضعیت کیفی هوا در دو ایستگاه خیابان‌های کاوه و میرزا طاهر به ترتیب با شاخص ۱۰۲ و ۱۰۵ برای گروه‌های حساس ناسالم است.

مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به شرایط کیفی هوای شهر‌های مجاور کلانشهر اصفهان اشاره کرد و گفت: شاخص‌های کیفی دو شهر مبارکه و سجزی در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب با میانگین ۱۲۷ و ۱۱۳ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد، اما هوای امروز شاهین شهر با میانگین ۷۳ قابل قبول ارزیابی می‌شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: محیط زیست ، هوای سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.