ثبت نام بیش از سه هزار نفر برای انتخابات شورای روستا‌ها در استان یزد

رئیس ستاد انتخابات استان یزد از پایان دومین مرحله عملیاتی انتخابات شوراها خبر داد و گفت: سه هزار و ۲۷۶ نفر برای انتخابات ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد ترحمی، معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: ثبت نام داوطلبان شورا‌های روستا‌ها که از ۱۶ فروردین آغاز شده بود نهایی شده و تعداد ثبت نام کنندگان سه هزار و ۲۷۶ نفر است.

او افزود: بیشترین ثبت نام داوطلبان مربوط به شهرستان تفت با تعداد ۹۸۲ نفر بوده و البته بیشترین روستا نیز مربوط به شهرستان تفت است و در مجموع تعداد ۳۹۷ روستا در ۲۲ بخش، واجد شرایط ثبت نام بوده اند.

ترحمی درباره تفکیک جنسیتی داوطلبان شورا‌های روستا‌ها گفت: ۹۰ درصد از داوطلبین مرد و ۱۰ درصد زن بوده و ۱۹ درصد از آن‌ها سابقه نمایندگی در شورا‌های روستایی را دارند. همچنین تعداد ۲۳ روستا دارای شورای پنج نفره و تعداد ۳۷۴ روستا دارای شورای سه نفره هستند.

او درباره اولین مرحله عملیاتی انتخابات اظهار کرد: اولین مرحله، ثبت نام داوطلبان شورای شهر بوده که از ۲۰ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تعداد ۸۱۵ نفر در شهر‌های ۲۴ گانه استان ثبت نام کرده اند.

او افزود: در این دوره نسبت به دوره قبل سه شهر شامل بخ، مجومرد و خرانق افزوده شده و بیشترین تعداد ثبت نام نیز مربوط به شهر یزد با تعداد ۳۴۴ نفر بوده است.

ترحمی ادامه داد: ترکیب جنسیتی داوطلبان عضویت در شورای شهر نیز شامل ۸۷ درصد مرد و ۱۳ درصد زن است و ۱۳ درصد از داوطلبان نیز سابقه نمایندگی در ادوار گذشته شورای شهر را دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان در پایان اظهار کرد: پس از ثبت نام داوطلبان و همزمان با تشکیل هیأت اجرایی، فعالیت استانداری‌ها نیز برای بررسی سوابق و احراز صلاحیت داوطلبان آغاز شده و تعداد ۳۲ نفر از ثبت نام کنندگان در مرحله ابتدایی، به دلایل مختلف از جمله نداشتن شرایط لازم رد صلاحیت شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار