حملات گسترده پهپادی و موشکی یمن به عمق خاک عربستان

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد این نیرو‌ها تاسیسات آرامکو و مواضع حساس نظامی را در عمق خاک عربستان هدف حملات پهپادی و موشکی قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز اطلاع رسانی انصارالله یمن، «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز (دوشنبه) از انجام عملیاتی گسترده در عربستان سعودی به نام «۳۰ شعبان» خبر داد.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: در عملیات «۳۰ شعبان» با ۱۰ فروند پهپاد «صماد ۳» پالایشگاه‌های شرکت نفتی آرامکو عربستان را در مناطق جده و الجبیل هدف قرار دادیم.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های یمنی همچنین با ۲ موشک بالستیک «بدر ۱» و ۵ فروند پهپاد «قاصف کی۲» مواضع حساس نظامی را در خمیس مشیط و جیزان هدف قرار دادند.

یحیی سریع اعلام کرد: این عملیات از یک‌شنبه شب آغاز شد و تا بامداد امروز دوشنبه ادامه داشت و اهداف آن با موفقیت محقق شد.این حملات تا پایان محاصره یمن و تجاوزگری عربستان ادامه خواهد داشت.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن دیروز (یک‌شنبه) نیز اعلام کرد آشیانه جنگنده‌های آل سعود در فرودگاه جیزان و پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط را با دو پهپاد «قاصف ۲ k» هدف قرار دادند.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ تجاوز نظامی به یمن و محاصره این کشور را آغاز کرده است و با وجود ادعای تمایل داشتن به صلح همچنان به محاصره و حملات خود علیه یمن ادامه می‌دهد. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ورود به هفتمین سال تجاوزگری عربستان و ارائه گزارش‌های متعدد درباره نتایج آن در عرصه‌های مختلف، بر مقاومت و پایداری در مقابل دشمن متجاوز و تداوم حملات کوبنده به مواضع نظامی و حساس ریاض تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار