شرکت مینی در راه تبدیل شدن به تولیدکننده خودروهای برقی

شرکت BMW می خواهد شرکت مینی را به تولید کننده صرف خودرو‌های برقی تا سال ۲۰۳۰ تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت مینی در شرف یک تغییر اساسی است، زیرا شرکت BMW برنامه‌هایی را برای گسترش اساسی خط تولید مینی و تبدیل آن به یک تولید کننده صرف خودرو‌های برقی تا سال ۲۰۳۰، دنبال می‌کند.

طبق بررسی ها، بین اواخر سال ۲۰۲۲ تا سال ۲۰۲۵، مینی یک ماشین الکتریکی فوق العاده کوچک سه درب شهری، به طول فقط ۳.۵ متر را، وارد بازار خواهد کرد. بعد از آن هم ساخت یک کراس اوور بزرگتر Countryman و یک MPV برقی بزرگ و دوربرد را در دستور کار دارد. انتظار می‌رود طول این دو مدل حداقل ۴.۵ متر باشد و آن‌ها را به بزرگترین مینی موجود تبدیل کند.

گام بلند مینی برای تبدیل شدن به یک شرکت کاملاً الکتریکی

با رونمایی از خودروی Mini JCW Pacesetter الکتریکی، که به عنوان یک ماشین سریع برای فرمول E استفاده خواهد شد، شرکت مینی گام بلندی در جهت تبدیل شدن به یک شرکت کاملاً الکتریکی برداشته است.

طبق گفته BMW، یک نسخه دیگر از مدل JCW برقی در اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. هدف JCW EV افزایش اعتبار مینی‌های الکتریکی با به نمایش گذاشتن سرعت و هندلینگ تند و تیز است.

مینی در راه تبدیل شدن به تولیدکننده صرف خودروهای برقی

مدل مینی تمام الکتریکی دیگری که اخیراً در حال آزمایش زمستانی دیده شده است، احتمالاً پلاک مدل Minor را احیا خواهد کرد. خودروی Minor اولین مدلی است که از اتحاد BMW و Great Wall در چین ظاهر می‌شود. این پلتفرم کاملاً جدید است و به طور مشترک توسط مهندسان BMW و Great Wall ساخته شده است. ساخت کارخانه ۵۵۰ میلیون پوندی جدید Spotlight که در استان جیانگ سو در چین است، در ژوئن سال ۲۰۲۰ آغاز شد.

شرکت‌ها می‌گویند نقش مرکز Spotlight، تحقیق و توسعه خودرو‌های الکتریکی و ساخت مدل جدید برای بازار‌های جهانی خواهد بود. انتظار می‌رود عرضه این خودروی مینی به عنوان یک خودروی شهری بسیار کوچک و داخلی ساخته شده، حضور این شرکت را در چین افزایش دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار