توقیف یک فروند شناور در آبراه اروند

جانشین مرزبانی استان خوزستان از توقیف یک فروند شناور در آبراه اروند و کشف بیش از ۱۲ هزار ادکلن‌های خارجی قاچاق خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سرهنگ یدالله شرفی جانشین مرزبانی استان خوزستان گفت:مرزبانان پایگاه دریابانی آبادان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و کنترل آب‌های ساحلی استان، حین کنترل شناور‌های عبوری در آبراه اروند موفق شدند یک فروند لنج باری حامل کالای قاچاق که از کشور‌های حوزه خلیج فارس به مقصد بنادر خوزستان در حرکت بوده را متوقف کنند.

او افزود: مرزبانان در بازرسی از این شناور، ۱۲ هزار و ۹۶۰ شیشه ادکلن خارجی که بدون مجوز قانونی از کشور‌های حوزه خلیج فارس تهیه و بارگیری شده بود را کشف کردند.

سرهنگ شرفی با اشاره به دستگیری ۶ متهم در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی این کالا‌ها را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان، تحویل مراجع قانونی شدند.

جانشین فرمانده مرزبانی استان خوزستان با تاکید به تشدید اقدامات کنترلی در مرز‌های آبی و خاکی استان خاطر نشان کرد: آبراه بین المللی اروند از جهت دارا بودن موقعیت استراتژیک از دیرباز نقش بسزایی در معیشت مرزنشینان، فعالیت‌های تجاری و محاسبات منطقه داشته است، از همین رو مرزبانان خوزستان با تشدید اقدامات کنترلی، ایجاد گشت و کمین‌های مستمر و انجام فعالیت‌های اطلاعاتی عملیاتی، آبراه اروند را به محلی امن برای فعالیت‌های تجاری مبدل کرده اند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.