زکریا: همچنان راه برای ورود جودوکاران بزرگسال به تیم ملی باز است

مربی تیم ملی جودو گفت: به زودی اردوی تدارکاتی برون مرزی خواهیم داشت.

محسن زکریا، مربی تیم ملی جودو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اعزام جوانان به مسابقات قهرمانی آسیای بیشکک بیان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا با همه فراز و نشیب‌هایی که داشت، به پایان رسید و محمد محمدی بریمانلو توانست عنوان پنجم این رقابت‌ها را از آن خود کند. سطح فنی این مسابقات بسیار بالا بود. مثلا در وزن ۶۰ کیلوگرم، یلدوز اسمتوف، قهرمان جهان نتوانست روی سکو برود و در وزن ۶۶ کیلوگرم قهرمانان عنواندار هم نتوانستند مدالی دشت کنند.

او ادامه داد: محمد محمدی بریمانلو یکی از جودوکاران شایسته کشورمان است که عناوین جهانی و آسیایی دارد. به دلیل شرایطی که جودوی ایران داشت، نزدیک به ۲۰ ماه بریمانلو در هیچ میدان بین المللی شرکت نکرد و نشد آن طور که باید تمرین کند. از طرفی شیوع ویروس کرونا مزید بر علت شد تا باشگاه‌ها تعطیل شوند که در تمرینات کمی مشکل به وجود آورد. بریمانلو از سطح خوبی از آمادگی برخوردار بود و این مورد را به رقبا نشان داد.

به زودی اردوی تدارکاتی برون مرزی خواهیم داشت

زکریا گفت: در زمان ۲۰ روزه‌ای که در ایران بودیم، تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و در مدت زمانی کوتاه به آمادگی خوبی رسیدیم. از نظر آمادگی جسمانی خیلی مشکلی نداشتیم، اما به دلیل مسائل فنی، چون در هیچ رویدادی شرکت نکرده بودیم با مشکلاتی نیز مواجه شدیم. همین اتفاق در کسب رده سوم تا پنجمی توسط بریمانلو در مسابقات آسیایی خود را نشان داد. ان شاءالله با تدابیر فدراسیون جودو و میراسماعیلی، قرار است تمرینات را بلافاصله آغاز کنیم تا  طی رایزنی هایمان در یکی از کشور‌ها اردویی برپا کرده  و بعد بتوانیم در مسابقات آتی حضور پیدا کنیم.

هر بازیکن دیگری  هم به بیشکک اعزام می‌شد، همین نتیجه را کسب می‌کردیم

او درباره انتقادات از عملکرد بازیکنان در بیشکک، عنوان کرد: هر بازیکن دیگری هم اعزام می‌شد همین نتیجه را کسب می‌کردیم. با توجه به شرایطی که برای جودو پیش آمد، همه بازیکنان با مشکلاتی مواجه شدند و بریمانلو هم از این قاعده مستثنی نبود. بریمانلو با این که طی تعلیق جودو به هیچ رقابتی اعزام نشده بود، اما تمرینات خود را دنبال می‌کرد. بازیکنان دیگر با بریمانلو از نظر تمرینی فاصله داشتند و علاوه بر این، از مسابقات بین المللی دور شده بودند. علاوه بر این هر بازیکنی که قرار بود در اوزان مختلف شرکت کند، همین نتیجه حاصل می‌شد. با این وجود فدراسیون و کادر فنی بازیکنان را اعزام کردند تا تجربه کسب کنند. ما برای مدال آوری به این مسابقات نرفتیم و با نظریه درخشش بازیکنان دیگر در این مسابقات موافق نیستم.  

شیوه جدید فدراسیون جودو در بازیکن پروری جواب می‌دهد

زکریا درباره عبور فدراسیون جودو از شیوه گلخانه‌ای فعلی بیان کرد: صد در صد شیوه‌ای که فدراسیون جودو در پیش گرفته است، از نوع گلخانه‌ای فاصله دارد و اقدام خوبی است. قبلا امکانات به اشخاص خاص معطوف می‌شد و حالا از این وضعیت خارج می‌شویم و قطعا پیشرفت جودوی ایران را شاهد خواهیم بود. باید دانست تیم ملی جودو با ترکیب بزرگسالان باز هم می‌تواند با میانگین سنی بالاتر در رقابت‌های جهانی شرکت کند. تیم ملی بزرگسالان منحل نشده است و اعزام جوانان به مسابقات آسیایی به خاطر زمان اندکی که داشتیم انجام شد.

زکریا: همچنان راه برای ورود جودوکاران بزرگسال به تیم ملی باز است/ به زودی اردوی تدارکاتی برون مرزی خواهیم داشت

بازیکنان در رده سنی بزرگسالان دلسرد نشوند

او افزود: در مسابقات آتی، رقابت‌های انتخابی برگزار می‌شوند تا برای مسابقات مختلف بازیکنان مشخص اعزام شوند. بازیکنان در رده سنی بزرگسالان دلسرد نشوند. از درون قلب این افراد بازیکنان را انتخاب می‌کنیم تا در مسابقات بین المللی شرکت کنند. در همه دنیا توجه خاصی به جوانان می‌شود و همه آن‌ها پشتوانه تیم ملی بزرگسالان هستند. من  آینده روشنی را برای تیم‌های ملی جودوی ایران متصور هستم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
می ترسم عزل شد منتقد فدراسیون جودو شود.
آخرین اخبار