آیا شیرخوارگاه ها به بخش غیر دولتی واگذار می شوند؟

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: موسساتی که شیرخوارگاه‌ها به آن‌ها واگذار می‌شوند باید صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: ۹۰ درصد خدمات سازمان بهزیستی توسط بخش غیر دولتی و خیریه‌ها انجام می‌شود.

او با بیان اینکه ۳۳ شیرخوارگاه‌ به بخش غیردولتی و خیریه‌ها واگذار خواهند شد، گفت: در حال حاضر ۶۸۰ مرکز داریم که برای نگهداری کودکان از بدو تولد تا ۱۹ سالگی فعالیت دارند.

مسعودی فرید گفت: همچنین مراکز نگهداری کودکان بالای ۳ سال با استفاده از ظرفیت خیرین به بخش خصوصی واگذار شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه با توجه به توانایی بخش خصوصی و خیریه‌ها واگذاری شیرخوارگاه‌ها را از قبل شروع کردیم و آیین نامه‌های مورد نظر ابلاغ شده است، گفت: در همه استان‌ها فراخوان زده شده و جلسات متعددی برای واگذاری به صورت غیر حضوری برگزار شده است.

مسعودی فرید با بیان اینکه موضوع فرزندخواندگی کماکان بر عهده سازمان بهزیستی است و شیرخوارگاه مستقل نمی‌تواند به این موضوع ورود کند، گفت: همچنان هموطنان می‌توانند برای آشنایی شرایط فرزندخواندگی به سامانه فرزندخواندگی مراجعه کنند.

او بیان کرد: به موسسات خیریه ای که سابقه فعالیت در زمینه نگهداری کودک و تمکن مالی داشته باشند، شیرخوارگاه ها واگذار می شوند.
 
مسعودی فرید گفت: موسساتی که شیرخوارگاه ها به آن ها واگذار می شود باید صلاحیت حرفه ای و اخلاقی داشته باشند.
 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه این موسسات باید تمکن مالی داشته باشند، ادامه داد: علاوه بر یارانه ای که هر ماه از طرف سازمان بهزیستی به موسسات پرداخت می شود، خود موسسه نیز باید توان مالی لازم را داشته باشند.
 

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
این همه پول و منابع تو این کشور هست از خاکش گرفته تا نور خورشیدش
ولی باز مردم هشتشون گرو نهشونه
چرا واقعا ؟
چرا باید منابع مملکت فقط دست یه حرامخور و از خدا بی خبر باشه و هر روز خون مردم تو شیشه ؟
واقعا چرا ؟
چرا مردم باید هر روز منتظر گرانی و بی تدبیری یه عده مسئول خائن و کم کار و بی مسئولیت باشن ؟
چرا واقعا چرا؟
آخرین اخبار