ارزیابی حریفان فولاد در لیگ قهرمانان آسیا/ از غول لالیگایی قطر و میزبان زخم خورده تا تیم ناشناخته اردنی

تیم فوتبال فولاد ایران در گروه D لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های قدرتمندی همگروه است.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال فولاد خوزستان با پیروزی مقابل حریف پر ادعا و متمول اماراتی خود، العین موفق شد برای چهارمین بار و بعد از ۶ سال بار دیگر به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، مسابقاتی که بر خلاف سال‌های گذشته به صورت متمرکز و در کشور عربستان برگزار خواهد شد. اتفاقی که می‌تواند با وجود گروه سختی که نماینده کشورمان در آن حضور دارد شرایط ویژه ای را برای فولاد‌ی ها به ارمغان آورد.

شاگردان نکونام در گروه D این مسابقات با تیم‌های پر قدرت السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن همگروه هستند. گروهی که می‌تواند برای نماینده کشورمان و سرمربی این تیم گروه مرگ و زندگی باشد چرا که با حضور السد و النصر شاید کسی شانسی برای تیم نکونام برای صعود از این گروه قائل نباشد و همین موضوع نیز برگ برنده تیم فولاد است و بدون احساس کوچکترین فشاری برای موفقیت در مقابل تیم‌های بزرگ گروه خود قرار خواهند گرفت.

معرفی تیم‌های همگروه فولاد خوزستان

السد قطر:

شاید یکی از مدعیان اصلی قهرمانی این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تیم قطری السد باشد. تیمی که با هدایت مربی جوان خود، اسطوره باشگاه بارسلونا  ژاوی هرناندز، عملکردی عجیب و فوق العاده ای را در سوپر لیگ قطر داشته و با ۱۹ برد، ۳ تساوی و بدون شکست قهرمانی لیگ ستارگان قطر را به دست آورده است، اتفاقی که شاید هیچ تیمی نه در آسیا بلکه در دنیا نتواند به راحتی به آن دست یابد.

السد قطر تنها تیمی در این گروه است که سابقه تقابل با نماینده کشورمان فولاد را داشته است و در ۴ تقابل خود تا به حال شکستی را مقابل فولادی‌ها تجربه نکرده است. تیم السد تا کنون یک بار نماینده کشورمان فولاد را شکست داده و ۳ مسابقه نیز با نتیجه تساوی به اتمام رسیده است و با توجه به حضور ستارگان بزرگی مانند بغداد بونجاح، سانتی کازورلا و اکرم عفیف امیدوار است که بتواند در این گروه، که روی کاغذ ساده به نظر می‌رسد، به راحتی و به عنوان تیم اول صعود کند.

النصر عربستان:

تیم فوتبال النصر دومین رقیب قدرتمند فولادی‌ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا است و شاید بتوان این تیم عربستانی را رقیب نماینده کشورمان فولاد برای قرار گرفتن در جایگاه دوم این گروه و صعود به مرحله بعدی این مسابقات دانست.

تیم فوتبال النصر عربستان که در جایگاه پنجم لیگ عربستان قرار دارد شرایط خوبی را در این فصل لیگ عربستان تجربه نکرده و در ۲۵ بازی خود در این فصل ۱۰ برد، ۶ تساوی و ۹ شکست را کسب کرده و امیدوار است که با استفاده از امتیاز میزبانی تیم‌های این گروه و انجام بازی‌ها در ورزشگاه خانگی خود به راحتی به مرحله بعدی این مسابقات صعود کند، اما این تیم عربستانی با وجود تیم‌های السد و فولاد کار سختی را دارد.

این تیم عربستانی تا کنون مقابل فولاد قرار نگرفته است، اما سال گذشته توسط دیگر نماینده کشورمان پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان و در ضربات پنالتی حذف شد و نتوانست به فینال این مسابقات صعود کند به گونه‌ای می‌توان این تیم عربستانی را تیمی زخم خورده از نماینده‌های کشورمان دانست.

الوحدات اردن:

این تیم اردنی شاید اولین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را مدیون ۴۰ تیمی شدن این مسابقات توسط‌ AFC  باشد. الوحدات که روی کاغذ ضعیف‌ترین تیم این گروه تصور می‌شود، امیدوار است که با وجود کاپیتان و مدافع میانی با تجربه خود محمد الدمیری بتواند حداقل در این گروه عملکرد مطلوبی را از خود نشان دهد و تیمی از قبل بازنده مقابل حریفانش نباشد.

الوحدات که یکی از بهترین و پر افخار‌ترین تیم‌های کشور اردن بوده تنها نماینده این کشور در لیگ قهرمانان آسیا است.

تیم فوتبال الوحدات اردن ۲۸ فروردین ماه و در دومین بازی خود مقابل نماینده کشورمان فولاد خوزستان قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.