دژپسند:

کانون وکلا مرکز صدور مجوز شد

وزیر اقتصاد گفت: کانون وکلا، مراکز کانون و مشاور خانواده قوه قضائیه جز مراکز صدور مجوز تلقی می شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه مقررات زدایی و بهبود کسب و کار گفت: یکی از محور‌های جدی که در موانع زدایی تولید مهم بوده رفع مقررات زاید است ضمن اینکه بهبود فضای کسب و کار به تسریع سرمایه گذاری کمک می‌کند.

او ادامه داد: عمدتا در سه زمینه مصوبات صورت‌گرفت، اول تفویض اختیار به سازمان‌های تابعه وزارت گردشگری در میزان ارزش سرمایه گذاری که به آنها تفویض شده است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: دوم مالیات و گمرک در یک محور و دیگری در مورد کانون وکلا و مراکز کانون و مشاور خانواده قوه قضائیه جزو مراکز صدور مجوز تلقی شوند این طرح در مجلس مطرح شده بود امروز با رای قاطع این مصوبه نهایی شد. مصوبات دیگر در حمایت از تولیدکنندگان را داشتیم.

دژپسند گفت: دستورالعمل استهلاک را مقرر کردیم که سازمان مالیاتی تا ١۵ اردیبهشت در جهت حمایت از تولید کننده اصلاح شود. درباره گمرک هم ترخیص و حقوق گمرک در انتهای اظهار کالا به گمرک باشد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: طبق مصوبه ی امروز هیات مقررات زدایی، کانون وکلای مرکز و مرکز وکلای قوه قضائیه، مرجع صدور ‎مجوز شناخته شده و مکلفند طی مدت زمان مقرر در قانون، مجوزهای خود را در درگاه ملی مجوزهای کشور بارگذاری کنند.

او افزود: گمرک طبق سیاست های تجاری که به آن ابلاغ می شود موظف است بخشنامه های خود را اصلاح کند. همه موانع تولید در مقررات زاید خلاصه نمی شود و دامنه گسترده تری دارد. وزارت اقتصاد برنامه جامعی دارد که شنبه برای ریاست جمهوری ارسال کردیم.

دژپسند در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره نامه خود به بانک ها گفت: پرداخت سود به ذات جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی است اما اگر در چارچوب مصوبات شورای پول و اعتبار باشد و اگر بانک ها بخواهند این موضوع را نادیده بگیرند آن سود پرداختی مازاد بر مصوبه به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تعلق نمی گیرد بنابراین مشمول مالیات می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار