نماینده ولی فقیه در بجنورد:

برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان منوط به دستور ستاد مقابله با کرونا است

حجت الاسلام والمسلمین نوری از برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان با رعایت کامل و حداکثری دستور العمل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حجت الاسلام والمسلمین نوری نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در برنامه‌های مذهبی خراسان شمالی گفت:ماه مبارک رمضان فرصت ذخیره سازی اعمال معنوی برای یک سال است.

حجت الاسلام والمسلمین نوری به نقش مبلغان در پرورش اعتقادات دینی مردم اشاره و عنوان کرد:با افزایش اعتقادات مردم  شاید دیگر نیازی به نیروی انتظامی نباشد، زیرا مردم خودشان رعایت حق و حقوق یکدیگر را دارند.

امام جمعه بجنورد در خصوص برگزاری مراسم مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: نه مسئولان دینی مخالف سلامت هستند و نه مسئولان دولتی مخالف دین؛ اما نوع نگاه‌ها متفاوت است لذا باید نظرات کارشناسان مذهبی در تصمیمات دیده شود.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام نوری بیان کرد: برگزاری نماز در مساجد تعطیل نیست اما با حداکثر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید برگزار شود.

 حمید قربانی جم مدیرکل صدا وسیمای خراسان شمالی هم در ادامه این نشست از آمادگی کامل این سازمان در اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت:شبکه اترک مانند هر سال برنامه های ویژه ای برای ماه مبارک مضان تدارک دیده است.

به گفته ی قربانی جم ۷۰ درصد از مردم استان ببیننده شبکه استانی اترک و ۳۰ درصد هم شنونده رادیو خراسان شمالی هستند.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: برنامه‌هایی نظیر جزء خوانی، منبر و مواسات مؤمنانه و دیگر برنامه‌ها که به‌صورت مردمی در ماه مبارک رمضان سال‌های گذشته برگزار می‌شد؛ در دست برنامه‌ریزی است، اما مهم‌ترین برنامه‌ای که امسال موردنظر است و مقام معظم رهبری در ابتدای سال ۱۴۰۰ به آن تأکید فرمودند؛ مسئله زنجیره تواصی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد: هیئات مذهبی و مساجد در اجرای برنامه‌های مذهبی پروتکل‌های بهداشتی را به بهتریت شکل رعایت کرده‌اند و مقام معظم رهبری نیز در نشست مداحان از مراعات این‌نهاد‌های مذهبی تشکر کردند؛ لذا می‌توان برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال را هم با توجه به رنگ‌بندی شهر‌ها با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی اجرا کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.