مدیرکل امور عشایر ایلام:

تمام راه‌های کوچ ییلاقی عشایر ایلام باز است

یاسمی از آغاز کوچ بهاره عشایر استان خبر داد و گفت: تمام راه‌های کوچ در مناطق ییلاقی استان باز است.

فرشاد یاسمی مدیرکل امور عشایر ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ با اشاره به آغاز کوچ بهاره عشایر استان ، از برنامه ریزی برای نگهداری و مرمت راه‌های عشایری استان خبر داد.

یاسمی ادامه داد : باتوجه به وجود بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر راه در مناطق ییلاقی استان ایلام ، بازدید میدانی از این راه‌ها توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده و خوشبختانه تمامی مسیر‌ها باز هستند.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام اضافه کرد : برنامه ریزی‌های لازم برای مسیر‌هایی که دارای خرابی هستند شده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرمت و بازسازی شوند تا عشایر بتوانند بدون هیچ مشکلی کوچ نمایند.

کوچ بهاره عشایر به طور رسمی از ۱۵ فروردین شروع می‌شود و به مدت ۴۵ روز ادامه دارد، اما از ابتدای فصل بهار و همزمان با مساعد شدن هوا برخی از خانوار‌های عشایر زودتر از موعد مقرر، کوچ خود به مناطق ییلاقی را آغاز کرده اند.

دامنه‌های کبیرکوه، دینارکوه، سیوان، مانشت، قلارنگ، شره زول و دالاب از مهمترین مناطق ییلاقی عشایر استان ایلام در زمان کوچ بهاره است.
۹ هزار و ۷۳۶ خانوار با ۶۰ هزار نفر جمعیت در قالب ۱۲ ایل و ۳۲ طایفه و همراه داشتن یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان ایلام زندگی می‌کنند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.