بیش از ۷۰۰ هزار جلد کتاب در مهاباد امانت داده شد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: هفت هزار و ۱۲۲ جلد کتاب طی یک سال گذشته به اعضای کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده شده است.

چیا قادری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: هفت هزار و ۱۲۲ جلد کتاب طی یک سال گذشته به اعضای کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده شده است، که در مقایسه با سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کتابخانه کاهش ۸۷ درصدی را نشان می‌دهد.

او افزود: سال گذشته در مجموع پنج ماه از نیمه اول و ۲ ماه از نیمه دوم سال به علت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، کتابخانه‌های این شهرستان تعطیل شده بود.

قادری با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۸۵۰ نفر اعضای جدید به کتابخانه‌های این شهرستان اضافه شدند، ادامه داد: طی یک سال گذشته ۴۶۰ کتاب در موضوع‌های مختلف از جمله ادبیات، فلسفه و روانشناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم، هنرو سرگرمی، تاریخ و جغرافیا از طرف شهروندان به مجموعه کتابخانه‌های این شهرستان اهدا شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد با اشاره به اینکه فعالیت نهاد به دلیل شیوع کرونا در سال گذشته بیشتر در فضای مجازی و استفاده از پیام رسان‌ها بوده است، گفت: برنامه‌های معرفی کتاب، نمایشگا‌های مجازی، قصه گویی، نشست کتابخوان، نقد و بررسی کتاب و سایر فعالیت‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی صورت گرفته است.

قادری تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۴۲ هزار جلد کتاب در قالب ۷۰ هزار نسخه در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی در کتابخانه‌های فعال این شهرستان رعایت خواهد شد، گفت: به منظور اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی چیدمان فضا‌ها و بخش‌های مختلف کتابخانه‌ها تغییر کرده به طوری که در صورت بازشدن این مراکز از تجمع افرادی که به این مراکز مراجعه می‌کنند، جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.