مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: گسترش حاشیه‌نشینی در تبریز به بن‌بست رسیده از این‌رو این روند به روستا‌های اطراف تبریز سوق یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: موضوع مهاجرت معکوس چند سالی است که در حال اتفاق است و خوشبختانه آذربایجان‌شرقی در این خصوص روند رو به رشد و سرعتی دارد.

او افزود: ما روستایی در استان داریم که به صورت کامل خالی از سکنه شده بود، ولی الان ۲۰ خانوار جمع شده و روستا را احیا کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه دلایلی اعم از بازنشستگی، برگشتن به خاطرات کودکی، احیای زمین‌های آبا و اجدادی و ... از دلایل مهاجرت معکوس به روستاهاست، گفت: تسهیلات پرداختی نیز از دلایل دیگر مهاجرت است به‌طوریکه پیشنهاد افزایش این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را ارائه داده‌ایم، چراکه پرداخت این تسهیلات  به راحتی انجام می‌شود.

او در خصوص مشکلات حاشیه‌نشینی و رواج این موضوع در روستا‌های استان آذربایجان شرقی گفت: حاشیه‌نشینی یک موضوع فراگیر در کل جهان است که گریبانگیر کلان‌شهرهاست که در برخی کشور‌ها ساماندهی شده، ولی  برخی کشور‌ها هنوز با این موضوع درگیر هستند و تبریز نیز یکی از این شهرهاست که با پدیده حاشیه‌نشینی روبروست.

باباپور گفت: پیشنهاد بازسازی مناطق حاشیه‌نشین توسط بنیاد مسکن استان ارائه شده است، زیرا مشابه این کار در زاهدان و دو شهر دیگر انجام گرفته و با موفقیت همراه بوده است.

او با تاکید بر اینکه گسترش حاشیه‌نشینی در تبریز به بن‌بست رسیده است گفت: از این‌رو این روند به روستا‌های اطراف تبریز سوق یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی گفت: حاشیه‌نشینی روستایی یک خطر بالقوه است و شهر را تهدید می‌کند و هر آن احتمال خطر وجود دارد و باید شهرداری قدرت اجرایی در برخورد با این پدیده را داشته باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.