شیب تند و آسانسوری کرونا در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان اردبیل گفت: از ۱۰ فروردین کرونا با شیب تند و آسانسوری وارد استان اردبیل شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان اردبیل گفت: از ۱۵۲ بستری در ۱۰ فروردین به ۳۲۴ بستری در ۱۷ فروردین رسیدیم و هم اکنون بیش از ۵۰۰ بیمار در استان بستری هستند که می‌توان گفت از ۱۰ فروردین کرونا با شیب تند و آسانسوری در اردبیل یکه‌تازی می‌کند.

او افزود: شاخصه اصلی ویروس انگلیسی که در استان اردبیل نیز شیوع پیدا کرده بستری دو برابر همراه با سرعت انتقال و سرایت بالا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر مهمترین تهدید و مشکل ما، میزان تخت است که مجبور هستیم هر روز افزایش دهیم و به ازای ایجاد هر بخش، نیازمند پرستار و کادر درمان می‌باشیم.

حبیب‌زاده تصریح کرد: در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل، بخش‌های اتاق عمل و فیزیوتراپی را به بخش کرونا تبدیل کردیم. همچنین در بیمارستان فاطمی نیز یک بخش به کرونا اختصاص یافت.

او افزود: بیمارستان امام رضا (ع) نیز که قبلا ۴۰ تا ۵۰ بیمار کرونایی داشت با تمام ظرفیت به کرونا تعلق می‌یابد. مجموعا حدود ۵۰ درصد تخت‌های استان در بخش دولتی و خصوصی به بیماری کرونا اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: با روند کنونی و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پیش بینی ما این است که تعداد بیماران بستری به میزان ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ بستری برسد.

حبیب زاده با بیان اینکه افزایش تخت‌های ICU به دلیل الزام به داشتن پزشک و پرسنل ویژه و تجهیزات پزشکی به سادگی امکانپذیر نیست، گفت: این بحران یک بحران جدی است و دانشگاه به تنهایی قادر به برون رفت از این بحران نیست و نیاز به همکاری همه مردم و سایر نهاد‌ها هست.

وی افزود: تنها چاره ما این است که بیماران ورودی به بیمارستان‌ها را کم کنیم و برای این کار باید دستورالعمل‌های بهداشتی را شدیدتر رعایت کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.