دادستان جدید اراک در اولین دیدار با مسئولان محیط زیست استان مرکزی بر حمایت قاطع دستگاه قضا از محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، قربانی دادستان جدید عمومی و انقلاب اراک، مرکز استان مرکزی در دیدار با مسئولان محیط زیست استان مرکزیبر حمایت قاطع و جدی دستگاه قضا از محیط زیست و ضرورت تعامل دستگاه قضایی و حفاظت محیط زیست برای پیشگیری از جرایم زیست محیطی و رشد سطح تعامل و همکاری تاکید کرد.

قربانی حمایت از محیط زیست را به مثابه حمایت از تمام جامعه دانست و بیان کرد: مجموعه دادگستری با تمام جدیت و توان حقوق زیست محیطی عامه مردم را پیگیری می‌کند.

او اضافه کرد: ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده میزان اهمیت و ضرورت مسئله محیط زیست در نگاه عالی‌ترین سطح راهبری و سیاست گذاری نظام جمهوری اسلامی است.

دادستان اراک بیان کرد: اراضی ملی و منابع طبیعی بیش از سایر اراضی مورد طمع افراد سودجو است و این مسئله موجب تشکیل پرونده‌های متعدد در سطح کشور شده که ضرورت توجه به جلوگیری از تعارضات در اراضی تحت مدیریت سازمان محیط زیست با نگاه ویژه و حساسیت خاص دنبال خواهد شد.

او ادامه داد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست ضابطین خاص دادگستری محسوب می‌شوند و بی شک فعالیت‌های قانونی پرسنل حفاظت محیط زیست مورد حمایت قاطع و همه جانبه دستگاه قضا و دادستانی خواهد بود و در خصوص نحوه برخورد با شکارچیان غیر مجاز جدیت لازم اعمال خواهد شد.

قربانی با اشاره به تکالیف و وظایف سازمان حفاظت محیط زیست وفق قانون هوای پاک گفت: قانون هوای پاک، سند راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست است.

او اظهار کرد: در این قانون تکالیف و وظایف مشخصی برای کلیه دستگاه‌های ذیربط در حوزه کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شده تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و سازمانی خود شرایط را جهت نیل به هوای پاک و رفع آلودگی هوا فراهم سازند ودقت نظر در اجرای قانون هوای پاک اعمال شود.

میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم در این نشست با اشاره به حساسیت موضوع محیط زیست و قدردانی از مساعدت‌های دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جدیت قضات در پیگیری پرونده‌های قضایی بر تعامل و همکاری دستگاه قضا با حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد.

نحوه بکارگیری سلاح محیط بانان، دقت نظر در صدور مجوز‌های زیست محیطی و عدم استقرار صنایع آلاینده در کنار مراکز مسکونی، تهیه فهرست کامل از صنایع آلاینده، کنترل منابع آبی استان از لحاظ آلودگی از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

توجه به وضعیت اکولوزیکی تالاب میقان وتاثیرگذاری بر کیفیت هوای کلانشهر اراک و نظارت کافی براجرای قانون تالاب‌ها در حوزه تالاب میقان، نحوه نظارت مستمر برمدیریت پسماند‌های عفونی، صنعتی و خانگی هم از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

ربیع اله قربانی دادستان جدید اراک با سمت قبلی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان فارس ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ جایگزین قاسمی دادستان اسبق اراک شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.