افزایش محیط بانان در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال/ محیط بانان به تجهیزات حفاظتی انفرادی مجهز می‌شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: طی چند ماه آینده تعداد محیط بانان در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در دیدار مسئولان و محیط بانان شهرستان خلخال گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال در طول سال گذشته و ایام نوروز با تلاش شبانه روزی و حضور در مناطق و زیستگاه‌های حساس شهرستان نسبت به جلوگیری از شکار بی رویه، تخریب و تصرف اراضی ملی و آلودگی محیط اقدامات موثری انجام داده اند.

او افزود: با توجه به برگزاری آزمون استخدامی در زمستان ۱۳۹۸، طی چند ماه آینده ۳ نفر محیط بان به جمع پرسنل اداره حفاظت محیط زیست خلخال اضافه خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: طی سال گذشته برابر برنامه مدیریت جامع منطقه حفاظت شده آق داغ هر سه پاسگاه محیطی بانی این منطقه تعمیر و تجهیز شد و در سال جاری نیز محیطبانان به تجهیزات حفاظتی انفرادی تجهیز خواهند شد.

شهند افزود: در سال جاری برنامه‌های مختلف جهت اجرا در شهرستان خلخال برنامه ریزی شده است که از آن جمله تکمیل مطالعات نهایی مدیریت جامع اثر طبیعی ملی غار یخگان و اجرای برنامه مدیریت جامع منطقه حفاظت شده آق داغ تداوم خواهد یافت.

او با اشاره به شهادت دو نفر از محطبانان سخت کوش استان زنجان درحین انجام ماموریت و حفاظت از عرصه‌های طبیعی، از کار محیط بانان به یکی از سخت‌ترین و پرمخاطره‌ترین مشاغل موجود یاد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: محیط بانان ستون‌های استوار سازمان حفاظت محیط زیست هستند و در نوک پیکان حفاظت از محیط زیست ایثار و از خود گذشتی می‌کنند، مولا و مقتدای همگی ما حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خلخال نیز در این دیدار گفت: اصلی‌ترین سرمایه شهرستان خلخال طبیعت بکر و منابع طبیعی آن هست و این موضوع ضرروت حفظ و حراست از این موهبت‌های الهی را دو چندان می‌کند.

آرش جعفری افزود: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال جز ادارات فعال می‌باشد با این حال که با توجه به وسعت مناطق و زیستگاه‌های شهرستان از کمبود نیروی انسانی در مضیقه هست.

فریدون بابایی، فرماندار خلخال نیز با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست وظیفه و کار اصلی همه ماست و وظیفه عمومی تلقی می‌گردد گفت: حفاظت محیط زیست در طی سال گذشته در راستای حمایت از تولید و اشتغال در زمینه صدور مجوز‌های احداث و بهره برداری واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی شهرستان خلخال مطلوب عمل کرده است و انتظار داریم در سال جاری که بعنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است این روند حفظ شود.

او افزود: تمامی فعالیت‌ها و طرح‌ها می‌بایست قبل از شروع عملیات اجرایی مجوز‌ها و پیوست‌های زیست محیطی را اخذ نمایند.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل دارای منطقه حفاظت شده آق‌داغ و اثر طبیعی و ملی ثبت شده غار یخگان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار