رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم؛

۴۳۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند / ظرفیت ۲ بیمارستان تکمیل شد‌

قدیر گفت: سرعت ابتلای ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار بالاست و شهروندان باید دستورالعمل های بهداشتی را در جهت حفظ جان خود و خانواده‌شان، رعایت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص ضرورت توجه به نکات بهداشتی در وضعیت قرمز کرونایی گفت: از شهروندان تقاضا داریم در رعایت دستورالعمل ها، همکاری لازم را داشته باشند.

قدیر افزود: سرعت ابتلای ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار بالاست و شهروندان باید دستورالعمل های بهداشتی را در جهت حفظ جان خود و خانواده‌شان، رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه مردم به خصوص افراد پرخطر و سالمندان باید رفت و آمد درون شهری را به حداقل برسانند و در صورت لزوم نیز از ماسک استفاده کنند و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به تردد بپردازند، عنوان کرد: در این شرایط، بیمارستان‌های قم در آمادگی کامل است و ۴ بیمارستان برای بیماران کرونایی، پذیرش دارد که ظرفیت بیمارستان کامکار و امیرالمومنین (ع) تکمیل است و در بیمارستان‌های فرقانی و امام رضا (ع) نیز پذیرش بیمار داریم.

قدیر با تاکید بر اینکه مراکز ۱۶ ساعته در قم فعال و در حال پذیرش بیمار است تصریح کرد: افرادی که لزوم بستری ندارند در مرحله نخست باید به این مراکز مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ابتلای شهروندان به ویروس به صورت خانوادگی، نشان‌دهنده برگزاری دورهمی‌ها و حضور در تجمعات دارد و گاهی تا ۱۱ نفر از اعضای خانواده‌ای به دلیل دورهمی گرفتار ویروس شده‌اند.

او تصریح کرد: همچنان پرهیز از سفر‌های غیرضروری توصیه می‌شود و باید تلاش کرد این موج را با مراقبت‌های لازم، پشت سر گذاشت، افزایش بستری‌ها در قم، زنگ هشداری برای مراقبت‌های ویژه شهروندان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد:متاسفانه تعداد بستری‌ها و بیماران بدحال افزایش یافته و تا روز گذشته، ۴۳۷ نفر در بیمارستان‌های قم، بستری شده‌اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.