رئیس جمهور: مسیر کنونی برگزاری کنکور را باید اصلاح کرد

روحانی گفت: مسیر کنونی در برگزاری کنکور را باید با هم‌اندیشی و با برطرف کردن اشکالات و نواقص، اصلاح کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از ظهر امروز (سه شنبه) جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین رئیس جمهور برگزار شد.

حجت الاسلام حسن روحانی در این جلسه گفت: باید از تجربه جهانی و دیدگاه‌ها و نظرات متخصصان و کارشناسان خبره برای تدوین نقشه راه علمی از جمله برگزاری کنکور استفاده شود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و درک شرایط روحی و روانی متقاضیان کنکور و تأثیر آن بر سلامت نسل جوان را ضروری خواند و افزود: باید در برگزاری کنکور مسیر کنونی را با هم‌اندیشی و جمع‌بندی دقیق و استفاده از روش‌های کارآمدتر و نیز با برطرف کردن اشکالات و نواقص، اصلاح کرد.

رئیس جمهور تأکید کرد: هدف از برگزاری آزمون سراسری شناخت و جذب جوانان و افراد مستعد در چارچوب یک رقابت سالم علمی و تربیت نسل دانش‌محور و کارآمد در توسعه کشور است و باید در این زمینه همه جوانب مدنظر قرار گیرد.

در این جلسه احمد واعظی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و همچنین آقایان کبکانیان و حجت الاسلام محمدیان بعنوان اعضای شورای تخصصی علم و فناوری در حوزه دفاعی انتخاب شدند.

در این جلسه موضوع سنجش و پذیرش در کنکور کارشناسی و آسیب‌های کنکور از طریق سنجش سراسری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و لزوم توانمند سازی همه جانبه آموزشی و تربیتی دانش آموزان مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار