سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند:

آذربایجان شرقی در توسعه روابط با کشور هند باید شتاب بیشتری بگیرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هندگفت: آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدمات، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید با شتاب بیشتری به دنبال توسعه روابط با کشور‌های مختلف و بازاریابی محصولات تولیدی در بازار‌های بین‌المللی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی چگنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند در ارتباط تصویری با استاندار آذربایجان شرقی گفت: هند به لحاظ جمعیت بسیار زیاد و بازار وسیع، مقصد تجاری مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و امیدواریم نقش آذربایجان شرقی در این زمینه نقش فعالی باشد.

اوافزود:هند در حال حاضر، دومین اقتصاد برتر آسیاست و بر اساس پیش‌بینی‌ها در آینده نزدیک به سومین اقتصاد برتر دنیا تبدیل می‌شود.

او با بیان اینکه آذربایجان شرقی از جمله استان‌های پیشران کشور در حوزه بازرگانی و تجاری است گفت: آذربایجانی‌ها در جای‌جای میهن اسلامی و بسیاری از کشور‌های دنیا، تبلور غیرت، همدلی و کاربلدی هستند.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند خاطرنشان کرد: مردم هند به محصولات کشاورزی و غذایی همچون سیب، پیاز و خشکبار علاقه بسیار زیادی دارند و آذربایجان شرقی می‌تواند در تأمین این محصولات نقش ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار