سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد؛

هیچ واکسن کرونایی بدون عارضه نیست حتی ایرانی‌اش/ هر واکسنی در دسترس باشد، تزریق می کنم

رئیسی گفت: از هر ۲۵۰ هزار نفری که واکسن می‌زنند ممکن است یک نفر با لختگی خون رو به رو شود و واکسن ایرانی هم عوارض خاص خود را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا گفت: معتقدیم هر واکسنی که در دنیا وجود دارد، باید زده شود و بعد از آن به عوارض آن‌ها می‌پردازیم. از هر ۲۵۰ هزار نفری که واکسن می‌زنند ممکن است یک نفر با لختگی خون رو به رو شود. در پاسخ به سوال کدام واکسن عوارض نداشته است باید بگوییم همه آن‌ها عوارض خاص خود را داشته اند.

او در ادامه افزود: در واقع ما با یک محدودیت واکسن رو به رو هستیم و برای واکسینه شدن ۷۰ درصد جمعیت جهانی به ۱۰ میلیارد دوز واکسن نیاز است تا این اپیدمی از بین برود. در حقیقت این مقدار تولید واکسن وجود ندارد. همه واکسن‌ها عوارض خاص خود را دارند و این موضوع در خصوص تولید واکسن ایرانی هم صدق می‌کند که عوارض خاص خود را دارد.

رئیسی گفت: اگر شنیدید واکسنی تزریق شده که هیچ عارضه‌ای نداشته است؛ مطمئن باشید این واکسن هیچ خاصیتی نداشته است. در خصوص آسترازنکا، تاییدیه سازمان جهانی بهداشت دارد؛ اما قول می‌دهم و با جرات می‌گویم این واکسن جزو واکسن‌های معقول خواهد بود و کشور‌هایی که برای تحقیقات، تزریق را متوقف کرده اند به زودی برای تزریق مجدد باز می‌گردند؛ و در پایان اگر قرار شد برای خود و خانواده واکسن بزنم، هر واکسنی که مورد تایید باشد تزریق می‌کنم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
پروفسور علی کرمی.
از دانشمندان مشهور هستند.
واکسن آسترازنکا را تایید نمیکنند.
رزومه این دانشمند در اینترنت و سایتشون هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
به شخصه اگه قرار باشه به خاطر عوارض تزریق واکسن بمیرم، ترجیح می دم بخاطر واکسن ایرانی باشه تا آسترازنکای خارجی ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
خدا رحم کنه از هر جایی؟ پس اطلاع می دیم تشریف ببرید ناصرخسرو اونجا دیروز چند بساط فروش واکسن بود قیمتهاش هم خوبه...از اونجا تهیه کنید بهتره دلارش هم برمیگرده داخل خود ایران... جدیدا تو افغانستان و پاکستان هم کتار خیابون دستفروشها واکسن میفروشن برید از اونجا هم تهیه کنید.... جون مردم ایران افتاده دست کیا؟؟ از هر جایی واکسن بفروشن ما میخریم میاریم به مردم ایران میزنیم شد حرف؟ دکتر این دیگه چه صیغه اییه راه انداختید مردم نزنید جون خودتون و خانوادههاتون رو ندید دست یه مشت دلال دارو...همون به مرگ طبیعی بمیریم بهتره تا با این واکسنهای کنار خیابونی بی نام و نشون فلج شیم یا عقیم و یا.....خدایا به تو پناه می بریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
پس ما نمی زنیم مگه بی عقل هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
پس ما نمی زنیم مگه بی عقل هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
عجیب اینجاست که با دانستن و منطقی بودن این عوارض رهبری حساسیت زیادی روی واکسن نوع امریکایی داشتند و نظر ایشان دارای اهمیت بیشتری نسبت به متخصصان داشت.
آخرین اخبار