سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۵ فروردین ماه

بازار امروز با افزایش عرضه در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز چهارشنبه (۲۵ فروردین ماه) بازار با افزایش نسبی عرضه در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۵ فروردین ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۵ فروردین ماه

افت ۷۸واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت 9:10 در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۴هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های شستا، فارس و کگل بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شپنا، شتران و خودرو بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در جریان معاملات منفی و پر عرضه گروه پالایشی‌ها نماد شبندر در کف قیمتی روزانه دنبال می‌شود. شپنا در قیمت ۱۲۲۷ تومان افت حداکثری دارد. شبریز و شتران نیز با صف فروش مواجه هستند.

شستا امروز هم پرتقاضا دنبال می شود و در قیمت 1167 تومان رشد بیش از 1 درصد را تجربه می کند.

در بانکی‌های بزرگ اردر‌های حمایتی در کف قیمت روزانه مشاهده می‌شود. نماد وپاسار در قیمت ۱۳۴۲ تومان با نوسان مثبت دنبال می‌شود و نماد وتجارت در قیمت ۲۶۲ تومان در کف قیمتی روزانه در حال داد وستد است. وبملت و وبصادر نیز افت بیش از ۱ درصدی را تجربه می‌کنند.

در ساعت 9:30 شاهد بهبود تقاضا در بازار هستیم.

شاهد جدال خریداران و فروشندگان در گروه فلزات اساسی برای سبز پوشی نمادهای این صنعت هستیم. فولاد با پیشروی بیش از 1 درصدی در قیمت 1314 تومان معامله می شود. کاوه و فملی در محدوده صفر تابلو با نوسانات مثبت همراهند. ذوب افت حدود 1 درصد را تجربه می کند ولی افزایش تقاضا و سبزپوشی این نماد دور از انتظار نیست. فخوز در قیمت 1500 تومان مثبت دنبال می شود.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت هزار و ۳۹۲واحدی (۰.۱ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۳هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۳۲نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۲۰نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای شستا، برکت، خساپا، شپنا، خودرو، فولاد و اپال در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای ذوب، آریا، شگویا، بپیوند، بگیلان، ثرود و قاسم در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۸۵۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در گروه خودرویی شاهد معاملاتی منفی و پرعرضه هستیم. نماد خودرو با افت حداکثری در قیمت ۲۳۲ تومان دنبال می‌شود. خساپا در قیمت ۲۲۰ تومان با صف فروش همراست و حجم معاملات در این دقایق بیش از ۲۵۸ میلیون سهم است. خزامیا برخلاف روند روز‌های گذشته پرعرضه و در کف قیمتی روزانه داد و ستد می‌شود.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید بیش از ۱۹۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۷۳۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به چهار هزار و ۵۳۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، تپکو و غصینو به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده حدود ۲۲۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید غگیلا، سیتا و شصدف در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۱۷۰میلیارد تومان (۸۶درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۹۰۰میلیارد تومان (۱۹درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۵نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۴۹نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف شیر پاستوریزه پگاه گیلان (غگیلا) به ۱۴.۴درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«انبوه سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش بیش از ۳۴۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «سیمان، آهک و گچ» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۱۰میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات تقاضای چشمگیری وجود ندارد.

حدود ۱۹درصد از چهار هزار و ۹۳۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۸۱۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۶۰۷درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به پنج هزار و ۷۴۰میلیارد تومان خواهد رسید.

شاخص کل بورس تهران تا ساعت ۱۰:۳۰ امروز با رشد ۶۷۸ واحدی، به عدد ۱ میلیون و ۲۴۵ هزار واحدی رسید.

در ساعت 11:00 مجدد شاهد افزایش عرضه در بازار هستیم.

افت هزار و ۳۶۵واحدی شاخص کل (۰.۱درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۴۳هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن ۰.۱رصد افت کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود دو هزار و ۶۷۰میلیارد تومان رسید.

در حال تکمیل...

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار