پیش از نوروز؛

مجوز اعلام رنگ‌بندی با کرونای انگلیسی را به وزارت بهداشت ندادند/ موج چهارم را نمی‌توان به گردن یک مسئول و دستگاه انداخت

وزارت بهداشت نتوانست پیش از نوروز مجوز استفاده از فرمول رنگ بندی بر مبنای کرونای انگلیسی را کسب کند و شهرها با همان فرمول قبلی رنگ‌بندی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اواخر اسفند ۹۹ نگرانی از شروع یک موج جدید کرونا به خاطر انتشار ویروس انگلیسی در کشور جدی بود. طبق فرمول‌ قبلی، اکثر نقاط کشور آبی یا زرد بود.

به پیشنهاد تیم اپلیکیشن ماسک و تایید وزارت بهداشت، فرمول جدیدی ارائه شد که طبق آن رنگ تمام مرکز استان‌هایی که انتشار ویروس انگلیسی در آنها تایید شده بود موقتا نارنجی می‎شد تا از عدم شروع خیز اطمینان کسب شود.

در صورتی که این فرمول تصویب می شد، در نوروز ۱۴۰۰ مسافرت از مبدا یا به مقصد ۲۸ مرکز استان کشور ممنوع میشد. تصویر ضمیمه، رنگ‌بندی طبق فرمول پیشنهادی برای نوروز ۱۴۰۰ است.

وزارت بهداشت نتوانست مجوز استفاده از فرمول جدید را کسب کند. لذا شهرها با همان فرمول قبلی رنگ‌بندی شدند.

بیان این موضوع صرفا برای شفافیت است. ایجاد موج چهارم را نمیتوان فقط به گردن یک مسوول یا دستگاه اجرایی انداخت. اگر ما جزو افرادی هستیم که توصیه‌های پزشکان و پرستاران و التماس وزیر بهداشت را شنیدیم ولی به سفر یا دورهمی‌های نوروزی رفتیم، خود ما هم سهمی در این موضوع داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
وزیر ، التماس ! وزارت بهداشت هم یاد گرفته میلیارد ها پول را بریزه تو جیب یه عده ، بعدش بشینه بهونه سازی کنه . نزاشتن و نکردن و ندادن ، تو این موقعیت جنگی ، توجیه پذیر نیست . فقط بی کفایتی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
نویسنده و منبع این مطلب کیه؟ هر عقل سلیمی الزام ممنوعیت سفر در تعطیلات نوروز را تشخیص می داد اما اعضای ستاد ملی کرونا آن را نادیده گرفته و این فاجعه را رقم زدند.