مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ؛

ظرفیت پهنای باند قم به۳۶۰ گیگابیت برثانیه در سال گذشته افزایش یافته است

غلامپور گفت: اوج مصرف اینترنت مشترکین استان قم در فروردین ماه جاری به بیش از ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،جواد غلامپور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ، با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت پهن باند استان ۱۱۳ درصد می‌باشد،گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا و اوج مصرف اینترنت در این ایام، ضریب نفوذ اینترنت پهن باند استان درسال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۱۰ درصد افزایش یافته‌است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات  افزود: پایداری شبکه ارتباطی استان، تأمین تجهیزات و رسیدگی به مشکلات اینترنت ثابت از جمله اولویت‌های این اداره کل در ایانم نوروز بود که با اقدام‌های صورت گرفته، پایداری شبکه در ایام تعطیلات به خوبی تامین شد.

غلامپور با تاکید بر اینکه قم در شاخص ضریب نفوذ مشترکان اینترنت پهن باند سیار بعد از تهران با مقدار ۹۹.۵۳ درصد در رتبه دوم قرار دارد، افزود: بیشترین مصرف اینترنت در فروردین امسال در روز‌های نخست این ماه به ثبت رسید.

او ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و افزایش استفاده مردم از سامانه‌ها و برنامه‌های مختلف مانند آموزش مجازی، خرید آنلاین و سرگرمی به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در افزایش میزان مصرف پهن باند اینترنت تاثیر داشت.

غلامپور با اشاره به اینکه درحال حاضر ظرفیت پهن باند استان ۳۶۰ گیگابیت بر ثانیه است گفت: تعداد مشترکان پهنای باند ثابت در قم ۱۸۷ هزار و ۵۵۶ تَن و تعداد مشترکان پهن باند سیار نیز یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۴۴۳ تَن می‌باشدکه حجم استفاده از اینترنت ثابت در روز‌های کرونایی موجب شد تا ظرفیت پهن باند استان به همت تلاش‌های شرکت ارتباطات زیرساخت از ۲۲۰ گیگابیت برثانیه به ۳۶۰ گیگابیت برثانیه افزایش یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: هم زمان با شیوع ویروس کرونا، سرمایه گذاری‌های مناسبی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطی منجر به بهره برداری از چندین پروژه ارتباطی در نقاط مختلف استان شده که با پیشرفت روزافزون پروژه‌های در دست اقدام شاهد رونق تولید، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و توسعه فضای کسب و کار خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: شیوع کرونا ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار