مرگ ۹ کرونایی استان مرکزی در ۲۵ فروردین

در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان مرکزی فوت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها به هزارو ۵۸۸ نفر رسیده است.

جمالیان افزود: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۵۳۸ مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۴۶ هزارو ۲۵۷ نفر رسیده است.

او اضافه کرد: از تعداد ۵۳۸مورد جدید در استان ۱۴۰ نفر از بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: ۳۹۸ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.
بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و این استان با سایر رنگ‌ها خدا حافظی کرد.

طبق اعلام ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی تعداد ابتلا و فوتی‌های کرونایی این استان نسب به هفته گذشته حدود دو و نیم برابر شده و استان مرکزی جزو استان‌های بحرانی با شیب تند ابتلا اعلام شده است.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.