۷۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی تخت‌های آی‌سی یو در کرمانشاه هزینه شد

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ۷۰ میلیارد تومان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون برای راه‌اندازی ۸۵ تخت آی‌سی‌یو جدید در مراکز درمانی استان هزینه شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، تورج شیرزادیان مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیشتر تخت‌های آی سی یو در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و فارابی شهر کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

او گفت : در این مدت ۱۷ دستگاه اکسیژن ساز مرکزی و یک مخزن اکسیژن مایع ۲۰ تنی با بیش از هزار عدد کپسول اکسیژن به ارزش ۳۷ میلیارد تومان برای مراکز درمانی استان تامین شده است.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: سه دستگاه اکسیژن ساز دیگر به ارزش ۶ میلیارد تومان با کمک وزارت نفت خریداری شده و در پیک قبلی کرونا که تعداد بیماران بستری به هزار و ۲۰۰ نفر رسید مشکل حادی در زمینه تامین اکسیژن نداشتیم.

او افزود: با توجه به ضرورت بی خطرسازی زباله‌های عفونی کرونا در این رابطه تاکنون هشت دستگاه بی‌خطرساز پسماند تامین شده و قرار داد خرید پنج دستگاه دیگر نیز به ارزش ۶ میلیارد تومان بسته شده است.

شیرزادیان ادامه داد: با توجه به اینکه لازمه تشخیص کرونا استفاده از دستگاه سی‌تی‌اسکن است به همین منظور به تازگی پنج دستگاه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان خریداری شده و تعداد دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به ۱۶ دستگاه افزایش پیدا کرده است.

او گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیزات سرمایشی بیمارستان‌ها و ۳۵ میلیارد تومان برای تجهیزات مصرفی از جمله ۱۰ میلیون عدد ماسک سه لایه، ۲۰۰ هزار عدد شیلد، ۶۰۰ هزار گان و لباس حفاظتی، ۲۳ میلیون جفت دستکش معاینه و ۲۵۰ هزار سواپ نمونه گیری و کیت تشخیصی هزینه شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار