طرح نظارتی ویژه ماه رمضان در زهک آغاز شد

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت زهک گفت: طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان با برقراری تیم‌های ویژه کنترلی و تشدید اقدامات نظارتی در این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمد میش‌مست رئیس داره صنعت معدن و تجارت زهک گفت‌: اجرای طرح رمضان با عنایت به فرا رسیدن ایام ماه مبارک و افزایش تقاضا برای انواع موادغذایی بویژه اقلام لبنی، پروتئینی، میوه و سبزیجات، روغن، خرما و شیرینی‎‌های مرسوم این ماه انجام می‌شود.

او  افزود: طرح نظارتی ماه رمضان با هدف پیشگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا‌ها و خدمات در شهرستان و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تامین و توزیع به موقع کالا و خدمات پر تقاضای این ماه انجام می‎‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت زهک ادامه داد: تشدید نظارت و بازرسی بر عملکرد واحد‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی، برخورد با تخلفات احتمالی و تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی با همه امکانات و نیرو‌های تحت اختیار و به خصوص با استفاده از توان ظرفیت تشکل‌‎های صنفی و نهاد‌های مردمی همچون گذشته در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

او تصریح کرد: هماهنگی و استفاده از حداکثر توان سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط شهرستان از جمله جهادکشاورزی، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، بازرسان اتاق اصناف، تشکیل تیم‌های بازرسی و همچنین استفاده از توان بخش خصوصی برای بازرسی‌ها در اولویت برنامه‌های این اداره قرار دارد تا در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و رفع التهاب بازار و تهیه اقلام پرمصرف این ماه تمهیدات و اقدامات کنترلی مناسب به عمل آید.

میش میست تصریح کرد: همچنین در راستای طرح نظارتی ماه مبارک رمضان و به منظور رعایت ساعت پخت و قیمت فروش نان، صبح امروز از واحد‌های خبازی شهرستان زهک بازرسی به عمل آمد و در این بازرسی‌ها که با همراهی نماینده فرمانداری و اتحادیه مربوطه انجام و ۲ واحد متخلف شناسایی و پرونده آن‌ها جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

وی بیان کرد: در بازرسی‌های قبلی که از نانوایی‌های شهرستان به عمل آمد یک واحد خبازی به دلیل تکرار تخلفات با قطع سهمیه و برخی نیز با کاهش سهمیه مواجه شدند همچنین از سوی کارگروه آرد و نان زهک تعدادی از واحد‌های خبازی که عملکرد خوبی داشتند مورد تشویق قرار گرفتند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت زهک خاطرنشان کرد: کسانی که ساعت پخت و قیمت مصوب را رعایت نکنند ضمن تذکر کتبی و درج در پرونده صنفی و کسر سهمیه آرد به حکومتی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار