شیوع سن گندم در مزارع استان مرکزی و ضرورت اقدام کشاورزان و مسئولان

با شیوع سن گندم در مزارع استان مرکزی زنگ اقدام کشاورزان و مسئولان در مبارز با این آفت به صدا درآمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  شرایط اقلیمی و آب و هوایی امسال، زمینه افزایش شیوع سن گندم را در مزارع استان مرکزی افزایش داده، آفتی که اگر با اقدام کشاورزان و مسئولان کنترل نشود نابودی محصول را بدنبال دارد باعث   خسارت به کشاورزان و مشکل استان در تهیه نان  می‌ شود.

شمسی مدیر جهادکشاورزی شهرستان اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته جمعیت آفت سن گندم افزایش داشته گفت: کاهش بارندگی و خشکی هوا و شرایط نا مناسب تغذیه‌ای در مراتع از عوامل اصلی هجوم سن‌های مادر به مزارع گندم و جو است.

شمسی با اشاره به اینکه سن گندم مهمترین آفت غلات محسوب می‌شود افزود: بهترین زمان مبارزه با این آفت را زمانی دانست که هنوز سن مادر تخمگذاری نکرده است.

او با بیان اینکه هم اکنون بهترین زمان مبارزه با این آفت است از کشاورزان خواست امسال مبارزه با سن مادر را جدی‌تر بگیرند و نسبت به مبارزه با این آفات هرچه سریعتر اقدام کنند تا دچار خسارت نشوند.

از ۲۴۵ هزارو ۵۰۰ هکتار اراضی زیر کشت گندم آبی و دیم استان مرکزی قرار است حدود ۳۵۰ هزار تن محصول تولید شود که ۳۷ هزار هکتار در شهرستان اراک است که اگر مسئولان در زمینه مبارزه با سن گندم به کمک گندمکاران نشتابند خسارت وارده به کشاورزان تهیه نان مردم را هم با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.