کارگاه مجازی «تجربه نگاری در فرایند تولید» توسط رها السادات موسوی نویسنده کتاب ماه و پروین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، در این کارگاه، رها السادات موسوی «انتخاب سوژه»، «شیوه مصاحبه» و «تولید متن» را اضلاع سه گانه مصاحبه در حوزه تجربه نگاری برشمرد و گفت: پیش از انجام هر مصاحبه‌ای باید در خصوص پیرامون گفتگو و شخصیت مصاحبه شونده مطالعه دقیق صورت بگیرد.

موسوی افزود: شناخت دغدغه ها، آشنایی با دیدگاه و نظرات مصاحبه شونده در کنار اعتماد سازی از جمله مقولاتی است که باید در امر مصاحبه مد نظر قرار گیرد، طوری که پس از اولین جلسه مصاحبه و برقراری دیالوگ با دارنده خاطره، ویژگی‌های شخصیتی فرد مصاحبه شونده برای مصاحبه گر به دست آید.

او درباره تولید متن گفت: تا حد امکان نباید مباحث تهیه شده در فرایند مصاحبه را کم یا زیاد کرد، بلکه باید آن را به صورت کامل مورد توجه قرار داد و بر حفظ اصالت متن تاکید کرد.

موسوی، حفظ ارزش‌های تاریخی (متن) و بهره گیری از ابزار و مهارت‌های ادبی را هنر نویسندگی برشمرد و اضافه کرد: در حوزه تاریخ شفاهی متون تاریخی صرف برای مخاطب خسته کننده و آثار ادبی به بهانه جذابیت فاقد اصالت تاریخی هستند به همین سبب باید ابزار‌های ادبی در خدمت متون تاریخی قرار گیرند.

این کارگاه مجازی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی توسط واحد فرهنگ و مطالعات پایداری برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.