استاندار کرمانشاه:

برای کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه باید تولید راحمایت و تقویت کنیم

استاندار کرمانشاه تحقق شعار سال را نیازمند همکاری، همراهی و حمایت همه دستگاه‌ها به ویژه بانک‌ها دانست و گفت: بانک‌ها در سال‌های گذشته در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید همراهی خوبی داشتند و انتظار داریم این حمایت‌ها همچنان ادامه یابد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،«هوشنگ بازوند» رو پنجشنبه در نشست تودیع و معارفه مدیر شعب بانک ملت استان کرمانشاه در استانداری، حمایت از تولید را منجر به توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: در سایه رشد بخش تولید می‌توانیم شاهد رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در استان باشیم.

او رفع بیکاری را یکی از اولویت‌های اصلی مجموعه مدیریتی استان کرمانشاه دانست و گفت: برای کاهش نرخ بیکاری استان باید بخش تولید را بیش از پیش حمایت و تقویت کنیم و برای رسیدن به این هدف مهم نیازمند حمایت بانک‌ها در قالب پرداخت تسهیلات هستیم.

او با بیان اینکه سیستم بانکی کرمانشاه نشان داده که بحران‌ها را می‌تواند به فرصت تبدیل کند، افزود: در زلزله کرمانشاه اگر بانک‌ها پای کار نمی‌آمدند بدون شک نمی‌توانستیم مشکلات را مرتفع کنیم.

استاندار کرمانشاه از تحریم‌های ظالمانه و کرونا به عنوان ۲ عامل بازدارنده در توسعه اقتصادی استان کرمانشاه نام برد و گفت: ایجاد اشتغال در این شرایط بسیار سخت است، اما ما تمام توان خود را برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید به کار می‌بندیم.

بازوند از همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها و به خصوص بخش بانکی استان در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های استان قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد این همراهی‌ها امسال نیز منجر به کاهش نرخ بیکاری و توسعه اقتصادی استان شود.

براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان ۹۹ که به تازگی منتشر شده، استان کردستان با نرخ بیکاری ۱۸.۸درصد، کرمانشاه با ۱۸ و آذربایجان غربی با ۱۴.۷درصد، سه استان بیکار کشور هستند.

پرداخت ۴۰۱ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در کرمانشاه

مدیر پیشین شعب بانک ملت در استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: بانک ملت استان با عملکرد مطلوب در حوزه تسهیلات در این دوره فعالیت ۲۳ هزار و ۲۷۰ فقره به مبلغ چهار هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال را پرداخت کرد که ۲ هزار و ۵۷۲ فقره به مبلغ ۲۵۰ میلیارد در بخش حمایت از آسیب دیدگان بحران سیل بود.

«قوام دوستانی» افزود: در خصوص تسهیلات حمایت از کسب و کار‌های ناشی از کرونا نیز مدیریت شعب بانک ملت استان در سال ۱۳۹۹ تعداد پنج هزار و ۴۲۴ فقره به مبلغ ۴۰۱ میلیارد ریال و در تسهیلات ودیعه مسکن نیز هزار و ۸۸۲ فقره به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرد.

مدیریت پیشین شعب بانک ملت کرمانشاه عنوان کرد: در تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز در سال ۱۳۹۹ تعداد ۶ هزار فقره به مبلغ ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

به گفته دوستانی، تعداد تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) ۵۲۰ فقره به مبلغ ۲۴۵ میلیارد ریال و تعداد تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی بهزیستی ۱۰۵ فقره به مبلغ ۵۸ میلیارد ریال بود.

او افزود: همچنین تعداد تسهیلات قرض الحسنه زندانیان محکوم به پرداخت دیه در جرائم غیرعمد و محکومین مالی غیر کلاهبرداری در سال ۹۹ مبلغ پنج میلیارد ریال، تعداد تسهیلات پرداختی مسکن روستایی نیز ۷۶۰ فقره به مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال و تسهیلات مسکن ایثارگران ۲۱۰ فقره به مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال بوده است.

پرداخت چهار هزار میلیارد ریال به استارت آپ‌ها

مدیر پیشین شعب بانک ملت کرمانشاه گفت: این بانک در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و در راستای جهش تولید با ایجاد فرآیند‌های نظام‌مند و مشخص در روند پرداخت تسهیلات به کسب و کار‌های کوچک، شرکت‌های دانش بنیان و همچنین کسب و کار‌های نوپا (استارت‌آپ) نسبت به پرداخت ۱۷۴ فقره تسهیلات بانکی به این شرکت‌ها به مبلغ ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اقدام کرده است.

دوستانی اعلام کرد: بانک ملت مدیریت شعب استان کرمانشاه اکنون در در حال انجام اقدامات پرداخت تسهیلات برای احداث فاز دوم شرکت پتروشیمی کرمانشاه است که با احداث و راه اندازی این پروژه اشتغالزایی و صادرات استان تحت تاثیر روند خوبی قرار گرفته و نمود بسیار خوبی را در پی خواهد داشت.

به گفته او  در سال ۱۳۹۹ یک فقره تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به شرکت پتروشیمی کرمانشاه پرداخت شده است.

در این نشست از زحمات «قوام دوستانی» تجلیل و «محمدحسین محمدی» به عنوان مدیر جدید شعب بانک ملت معرفی شد.

دوستی از سال ۹۷ مدیریت شعب بانک ملت در استان کرمانشاه را بر عهده داشت و به عنوان مدیر جدید شعب استان آذربایجان شرقی منصوب شد.

محمدی مدیر جدید این بانک در استان کرمانشاه نیز سابقه مدیریت شعب بانک ملت در استان‌های کردستان و ایلام را در سابقه کاری خود دارد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار