پنجمین خانه امداد افتتاح شد

طرح توانمندسازی محله با افتتاح خانه امداد در محله فرحزاد با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در آیین افتتاح پنجمین خانه امداد، با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: طرح توانمندی محلات با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، بسج، امور مساجد، شهرداری، شورایاران محله، سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی، پست بانک، وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، هلال احمر و غیره در محلات محروم در جهت شناسایی نیازمندان و رفع مشکلات آن‌ها اجرا می‌شود.

او افزود:کمیته امداد در خانه امداد به عنوان هماهنگ کننده امور اقدام می‌کند و همه سازمان‌ها و نهاد‌های عضو این طرح با هم کمک می‌کنند و در این هم افزایی با کمک مردم، خیران و معتمدان اقدامات لازم برای توانمندی نیازمندان محله انجام می‌شود.

علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: نخستین اقدام در جهت ایجاد این خانه ها، دو سال پیش در محله هرندی تهران تحت عنوان خانه هلال (متولی هلال احمر) آغاز شد.

وی با بیان اینکه در رسیدگی به محلات دو فاکتور از جمله حاشیه نشینی و بخش فرسوده را با هماهنگی دستگاه‌ها برطرف خواهیم کرد، افزود: هم اینک خانه هلال در دروازه غار توسط هلال احمر، خانه احسان در محله شوش توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، خانه بهزیست در باغ آذری توسط بهزیستی، خانه وقف در امامزاده قاسم توسط اداره اوقاف و خانه امداد در محله اتابک توسط کمیته امداد استان تهران راه اندازی شده است.

او گفت: هم اینک طبق بررسی‌ها دو هزار و ۲۰ محله محروم در کشور شناسایی شده که با همکاری دستگا‌های عضو طرح توانمندسازی محله مشکلات آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکیدکرد: بنا داریم برای رسیدگی بیشتر افرادی را توسط معتمدین محلات برای هر کوچه تعیین کنیم تا بتوانیم نیاز هر کوچه را به صورت خودجوش پیگیری کنیم.

علی محمدی بیان کرد: هم اینک در محله هرندی ۵۶ کوچه وجود دارد و عوامل هماهنگ کننده در این محله تعیین شده تا نیاز‌ها را احصا و در جهت توانند سازی این محلاتاقدام نمایند.

او گفت: هم اینک این طرح در سطح کشور در استان‌های تهران، قم، مشهد، اصفهان و همدان اجرا شده و در آینده‌ای نزدیک در سایر استان‌ها نیز اجرایی خواهد شد.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار