معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: محدودیت‌های کرونایی هفته آینده نیز ادامه دارد و در این هفته میزان کنترل شیب صعودی این بیماری مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دکتر دهقانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به همه گیری کرونا و درگیری استان‌های مختلف با پیک چهارم گفت: دیروز ۵۸۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شدند.

او با مقایسه هفته کنونی با هفته‌های گذشته، افزود: این در حالی است در ۱۹ فروردین ماه ۳۴۹ بستری در بیمارستان‌ها و ۸۲ بستری جدید و همچنین در ۱۲ فروردین ماه ۲۱۱ بیمار بستری و ۵۳ مورد بستری جدید به ثبت رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: این روند فزاینده بیماری و شدت آن ناشی از رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در دو هفته اول سال جدید است.

دهقانی از تداوم محدودیت‌های کرونای در هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: هفته سرنوشت سازی در برابر ما قرار دارد و تعیین می‌کند به چه میزان می‌توانیم بیماری را مهار کرده یا شیب صعودی را کنترل کنیم.

او با اشاره به افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان ادامه داد: تا رسیدن به واکسیناسیون همگانی به رصد و مراقبت و درمان سرپایی ادامه خواهیم داد. برخی از درمان‌هایی که قبلا در بیمارستان انجام می‌گرفت هم اکنون در منزل توسط متخصصان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار