در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مستند‌هایی که سیره زندگی و اندیشه رهبر انقلاب را روایت می‌کنند/ «لشکر زینبی» بازپخش می‌شود

معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، فعالیت‌های این نهاد برای ترویج اندیشه مقام معظم رهبری را تشریح کرد.

ایمان عطارزاده معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، در خصوص رسالت‌های این نهاد به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، از سال‌های گذشته در راستای مأموریت تبلیغی ترویجی خود برای معرفی و تبیین سیره و اندیشه رهبر معظم انقلاب، در کنار فعالیت‌های رسانه‌ای پژوهشی و فرهنگی، از قالب مستند هم استفاده کرده است.

وی افزود: در همین راستا، مجموعه مستند‌های متعددی را از سفر‌های رهبر انقلاب به اقصی نقاط کشور در سال‌های گذشته، تولید کردیم. همچنین با توجه به سابقه طولانی دیدار‌های حضرت آقا با خانواده‌های معظم شهدا (بالغ بر صد دیدار اختصاصی در منازل آن‌ها و یا دیدار‌های نسبتاً جمعی در حسینیه امام خمینی) تلاش کردیم در مجموعه مستندی با عنوان «ستاره ها»، سبک زندگی و همچنین نوع نگاه مقام معظم رهبری به تکریم و بزرگداشت مقام ایثار و شهادت و همچنین پاسداشت شأن و منزلت خانواده‌های معزز شهدا را به جامعه نشان دهیم.

عطارزاده در ادامه درباره تولید مستند «لشکر زینبی» که ۲۶ فروردین ماه از شبکه اول سیما پخش شد، توضیح داد: در این مستند علاوه بر ملاقات‌های حضرت آقا با خانواده والای شهدای مدافع حرم، گوشه‌ای از ارتباط صمیمی و معنوی ایشان با فرزندان، همسران، پدران و مادران شهدا هم به تصویر کشیده شده است.

وی ادامه داد: همزمان با پخش مستند «لشکر زینبی» از شبکه اول سیما، محتوای این مستند در شبکه‌های مجازی متعلق به پایگاه دفتر اطلاع رسانی حفظ و نشر حضرت آقا هم منتشر شد و تکرار آن هم در روز‌های آینده از شبکه پنج سیما و شبکه مستند و سایر شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود.

معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: پیش از اکران عمومی، این مستند به صورت اختصاصی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای سه هزار نفر از فعالان فرهنگی و اجتماعی در اقصی نقاط کشور اکران شد و اشک و لبخند بینندگان را به دنبال داشت.

وی با اشاره به تولید مستند «روایت رهبری» در سال گذشته بیان کرد: موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در سال گذشته، موضوع انتخاب حضرت آقا در مجلس خبرگان بعد از ارتحال حضرت امام (ره) را دستمایه ساخت مستند قرار داد و در «روایت رهبری»، سیر تاریخی این اتفاق را به صورت دقیق بیان کرد.

عطارزاده افزود: «در لباس سربازی» روایتی دیگر از حضور و نقش رهبر معظم انقلاب در پیروزی انقلاب اسلامی تا آغاز جنگ تحمیلی و ترور ایشان در ۶ تیر ۱۳۶۰ است. دیدار‌های صمیمانه رهبر انقلاب با اقشار مختلف که به دیدار‌های پنجشنبه‌ای معروف بود هم در مستند «غیر رسمی» روایت شده که در ماه‌های گذشته منتشر شد. «غیررسمی ۲» هم مستندی است که دیدار راویان و فعالان حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس با حضرت آقا را به تصویر می‌کشد.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: باتوجه به مستنداتی که تاکنون تولید شده و مجموعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی پژوهشی که در این نهاد انجام می‌شود، امید است که در راستای معرفی ابعاد مختلف سیره و شخصیت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای به جامعه و علاقه‌مندان گفتمان انقلاب اسلامی، موفق عمل کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
مستند بسیار زیبایی بود
Iran (Islamic Republic of)
seyed
۱۸:۳۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
خداوکیلی عاااااااااااالی بود لذت بردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
پاسداشت راه شهدا یعنی ببینیم شهدا برای چه رفتند و از چیزهایی که دوست داشتند دل کندند و خانواده آنها هم برای چه چیزی صبر می کنند. این رو باید بفهمیم و برای تعالی اون تلاش کنیم. همه باید تلاش کنیم.
آخرین اخبار