محمد معتمدی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ماه رمضان امسال خاص است/ مناجات خوانی چندسالی است که کمرنگ شده است

محمد معتمدی درباره حال و هوای ماه رمضان امسال و تفاوت آن با سال‌های گذشته سخن گفت.

محمد معتمدی خواننده مطرح موسیقی سنتی ایران، در گفت‌گو با خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به اینکه نظر شما درباره حال و هوای ماه رمضان امسال چیست، اظهار کرد: به نظرم انسان هرقدر که در شرایط سخت قرار می‌گیرد، به همان میزان به خداوند نزدیک‌تر می شود. به سبب سال کرونایی پر فراز و نشیبی که پشت سر گذاشتیم، به نظرم ماه رمضان امسال پرشورتر و مردم هم به خدا نزدیک ترند.

این خواننده که ماه رمضان سال گذشته، تیتراژ سریال «سرباز» را خوانده بود، درباره کمرنگ شدن آهنگ‌های خاطره ساز در ماه رمضان گفت: شاید یکی از دلایل آن جایگاه کمرنگ موسیقی در رسانه است. از طرفی هم مشکلاتی به سبب نگرش و عملکرد‌های مدیران دامن گیر موسیقی شده و در حال حاضر از آن رنج می‌بریم.

وی در ادامه درباره آلبوم مناجات خوانی اش توضیح داد: ما یک موسیقی اصیل ایرانی داریم که میراث معنوی گذشتگان است. فرم‌های مختلفی در آن داریم و یکی از آن‌ها مناجات خوانی است؛ اما متأسفانه چند دهه است که مناجات خوانی کمرنگ شده و من به سبب علاقه‌ای که خودم به این حوزه داشتم، چندین سال پیش یک قطعه را ضبط کردم.

معتمدی توضیح داد: آن زمان گمان می کردم که از نظر عرفانی آثار به مرحله ای که باید نرسیده اند؛ لذا چندین سال بعد این قطعات را به آلبوم تبدیل و ارائه کردم. از آنجا که مضمون قطعات عرفانی بود و جایگاه آن والاتر از بحث‌های مالی، به همین خاطر این آلبوم در فضای مجازی و به صورت رایگان ارائه شد.

وی در پایان آرزوی ماهی پربرکت برای مردم ایران کرد و گفت: امیدوارم با برگزاری برنامه‌هایی مانند "جشن رمضان"، روحیه امیدواری و نشاط بین مردم روز به روز افزایش یابد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۱:۰۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
سلام میبایست قبل از اذان معمولا ازتلویزیون ورادیو مناجات پخش شود ولی اکثرشبکه ها متاسفانه تا قبل اذان یاتبلیغات است یاپخش ترانه