مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان:

کارآمدی شرکت‌های سهام عدالت در گرو انتخاب افراد شایسته است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت:کارآمدی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت به انتخاب افراد شایسته و توانمند از سوی سهامداران وابسته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی صبوحی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: براساس مصوبه شورای عالی بورس افراد متقاضی برای داوطلب در انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت تا ۲۸ فروردین ماه جاری برای ثبت نام فرصت دارند.

او بیان کرد: این دسته از افراد باید صاحب صلاحیت فنی و حرفه‌ای و دانش لازم باشند تا پس از کسب امتیاز لازم در صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهاد‌های مالی اسامی آنان برای انتخاب به سهامداران اعلام شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان سامانه ستان به آدرس اینترنتی setan.seo.ir را برای ثبت نام افراد واجد شرایط معرفی کرد و اظهارکرد: افزایش ثبت نام کاندیدا‌های صلاحیت دار برای عضویت هیات مدیره شرکت‌ها امکان انتخاب افراد شایسته و توانمند را فراهم می‌کند.

به اعتقاد او انتخاب افراد توانمند برای تشکیل هیات مدیره قوی و با کیفیت بهتر و مطلوب‌تر لازم است که فعالان اقتصادی در امر ثبت نام مشارکت داشته باشند و در مرحله انتخابات نیز سهام داران نقش خود را با انتخاب متخصصان ایفا کنند.

او زمان برگزاری انتخابات مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را از نیمه دوم اردیبهشت تا نیمه اول خرداد امسال بیان و خاطرنشان کرد: این فرآیند به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

صبوحی از سهامداران  سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود برگزیدند، خواست تا برای حفظ حقوق خود و بهره مندی از مزایای این سهام در این انتخابات شرکت فعال داشته باشند.

او تکمیل اطلاعات در سامانه سجام و احراز هویت را برای سهامداران جهت شرکت در انتخابات ضروری دانست.

تعداد سهامداران سهام عدالت در کل کشور ۴۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۴۱ نفر است که از این تعداد ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۳۱ نفر آن‌ها از استان اصفهان می‌باشند.

از جمعیت کل سهامداران سهام عدالت این استان ۳۲ درصد روش مستقیم و ۶۸ درصد روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند.

استان اصفهان ۲۴ شهرستان و افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.