در پیک چهارم تعداد بستری‌ها تا ۱۸۰۰ نفر افزایش خواهد یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اگر سیر کرونا به همین شکل باشد، برآورد ما این است در پیک چهارم تعداد بستری‌ها تا ۱۸۰۰ نفر افزایش یابد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  دکتر محمودرضا مرادی در نشست ستاد مقابله با کرونای استان که امروز (۲۷ فروردین) با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه نقشه راه مقابله با کرونا در استان تدوین شده، گفت: دو هزار تخت را برای بستری بیماران در پیک چهارم پیش بینی کرده ایم که امیدواریم تعداد بیماران نیاز به بستری از این تعداد بیشتر نشود.

او افزود: برآورد ما این است اگر سیر بیماری به همین شکل باشد تعداد بیماران بستری به ۱۸۰۰ نفر برسد که دراین صورت باید حدود ۶۰۰ تخت "آی سی یو" آماده داشته باشیم.

به گفته مرادی در حال حاضر ۷۹۴ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۱۳۲ نفر آن‌ها در "آی سی یو" بوده و ۲۰ نفر هم "اینتوبه" هستند.

او  با بیان اینکه هنوز به قله پیک چهارم نرسیده ایم، گفت: این پیک متفاوت از پیک‌های قبلی است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

مرادی به افزایش تست‌های "پی سی آر" و سریع به روزانه حدود سه هزار تست در استان اشاره کرد و گفت: براساس نتایج این تست‌ها روند ابتلا چه در بیماران بستری و چه سرپایی افزایش قابل توجهی داشته و احتمالا در هفته‌های آتی شاهد افزایش آمار مرک و میر خواهیم بود.

او همچنین با اشاره به فعال بودن مراکز ۱۶ ساعته گفت: تعداد این مراکز را به ۲۰ مرکز افزایش داده ایم.

مرادی گفت: از تمام افرادی که از مرز‌های استان قصد ورود به کشور را دارند تست "پی سی آر" گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن نتیجه آن امکان ورود به کشور به آن‌ها داده می‌شود.

او با اعلام اینکه طی یک سال گذشته ۱۲۰ تخت "آی سی یو" در استان راه اندازی شده، گفت: بری مقابله بهتر با کرونا مقداری بلحاظ تخت "آی سی یو" مشکل داریم که انتظار داریم وزارت بهداشت در این زمینه کمک کنند.

مرادی با بیان اینکه مهمترین مشکل کنونی ما کمبود اعتبارات است، گفت: برای مقابله با این بیماری در شش ماهه امسال به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

او همچین بر لزوم جذب ۲۷۴ نفر نیروی جدید پرستار، کمک پرستار و نیروی خدماتی در استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.