کتاب دوخان، طرحی برای دریافت کتاب در روز‌های کرونایی گیلان

دریافت کتاب در روز‌های کرونایی گیلان از طریق طرح هایی چون کتاب دوخان تسهیل شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: با توجه به بحران کرونا طرح‌های نوآورانه‌ای در استان برنامه ریزی شد که بر اساس اجرای آنها کتاب به در خانه علاقه‌مندان تحویل داده می‌شود.

او با بیان اینکه "کتاب دوخان" یکی از این طرح‌ها است، افزود: دوخان در زبان گیلکی به معنای فرا خواندن یا صدا زدن است و این طرح با هدف دریافت آسان کتاب در روز‌های کرونایی اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان ادامه داد: متقاضیان بهره مندی از این طرح می‌توانند به نشانی yun.ir/yd ۶۹۳۷ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند تا در نزدیکترین زمان با آنان تماس و از طریق پیک رایگان سفارش خود را تحویل بگیرند.

کرمی اظهار داشت: در این طرح اعضای کتابخانه‌ها با سفارش تلفنی یا اینترنتی، کتاب‌های درخواستی خود را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی درب منزل دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه طرح "کتاب دوخان" در دوران پسا کرونا نیز قابل اجرا است، تصریح کرد: رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی فراهم‌سازی زمینه دسترسی آسان مخاطب به منابع است که در این ایام برنامه‌های جمعی در قالب پاتوق بر بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.