اجرای طرح روستا‌های بدون زباله در شهرستان رشت

فرماندار رشت از اجرای طرح روستا‌های بدون زباله در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  علی فتح اللهی، فرماندار شهرستان رشت گفت: تفکیک زباله از مبدأ در حوزه روستایی باید افزایش یابد.

او با اشاره به شرایط خاص زباله و پسماند در استان‌های شمالی افزود: این استان‌ها به دلیل شرایط خاص آب و هوایی از رطوبت بالا و سرسبزی برخوردارند و کوچکترین زباله می‌تواند چهره زشتی برای طبیعت ایجاد کند.

فرماندار رشت اظهار داشت: سطح آب زیرزمینی استان‌های شمالی بالاست و دفن زباله در این استان‌ها اثرات منفی زیست محیطی به جای خواهد گذاشت.

فتح اللهی ادامه داد: اثرات آلودگی در دریا، رودخانه و محیط زیست و همچنین در صید ماهی، کشاورزی و سفره‌های مردم هویدا بوده و به صورت زنجیروار به هم متصل است که اگر شناسایی و برطرف نشود، مطمئنا اثرات مخرب و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

او با تأکید بر فرهنگ سازی و آموزش در این حوزه اشاره کرد و گفت: یک دستگاه دولتی به تنهایی قادر به حل این معضل زیست محیطی نیست بلکه نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های ذی ربط و عموم مردم است.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه با مدیریت و برنامه ریزی بسیاری از مشکلات حل می‌شود، افزود: تفکیک زباله و روستای بدون زباله برای نخستین بار در بخش کوچصفهان رشت اجرایی و با موفقیت انجام شد.

فتح اللهی ادامه داد: این طرح اوایل اسفند ماه به کل استان‌های شمالی ابلاغ شد که می‌بایست از الگویی که در سطح شهرستان رشت اجرا می‌شود، بهره گیرند.

او تصریح کرد: تفکیک زباله از مبدأ در حوزه روستایی حتماً باید افزایش یابد و این کار از روستا‌هایی که قابلیت اجرایی کار را دارند، آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.