۶ فوتبالیست مسلمان و مشهور جهان + تصاویر

در دنیای فوتبال بازیکنان مسلمان معروف زیادی وجود دارند.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فوتبال یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در جهان است، اما هنوز موارد زیادی وجود دارد که ما در مورد فوتبالیست‌های محبوب نمی‌دانیم.

دین یکی از حساس‌ترین ویژگی‌های هر شخصی است. برخی از فوتبالیست‌ها در مورد اعتقادات شخصی خود بسیار صریح هستند. بعضی از بازیکنان مشهور دینی را برای خود انتخاب کرده اند که چندان شناخته شده نیست.

لیست برخی از فوتبالیست‌های مشهور مسلمان:

مسعود اوزیل

مسعود اوزیل یکی از معروف‌ترین فوتبالیست‌های مسلمان است که قبل از هر مسابقه آیاتی از قرآن را تلاوت می‌کند.

اوزیل در این باره بیان کرد: من همیشه این کار را قبل از شروع بازی انجام می‌دهم. دعا می‌کنم. هم تیمی های من می‌دانند که در این مدت نمی‌توانند با من صحبت کنند.

زین‌الدین زیدان

زیدان یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های مسلمان است که افتخارات زیادی هم کسب کرده است. زیدان  اکنون به عنوان مربی توانسته ۳ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

این مربی فرانسوی خیلی مذهبی نیست و اعتقادات شخصی خود را بروز نمی‌دهد.

کریم بنزما

کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید یکی دیگر از ستاره‌هایی مسلمان است. بنزما، یکی از بزرگترین ستاره‌های تیم زیدان و یک مسلمان معتقد است که در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرد.

امانوئل آدبایور

امانوئل آدبایور، یکی از بزرگترین بازیکنان آفریقایی در نسل خود بود و در چندین باشگاه برتر در سراسر اروپا از جمله آرسنال، رئال مادرید، منچسترسیتی و تاتنهام بازی کرده است.

آدبایور که در حال حاضر برای باشگاه باشاک شهیر بازی می‌کند، در ژوئیه ۲۰۱۵ به دین اسلام روی آورد. مهاجم سابق تاتنهام با پوشیدن روپوش سفید در مراسم شهدا دیده شده است، مراسمی که در آن شخص اعتقاد به "یگانگی خدا و پذیرفتن حضرت محمد (ص) به عنوان پیامبر را می پذیرد.

نیکولا آنلکا

نیکولا آنلکا یکی از با استعدادترین مهاجمان در ۲۵ سال گذشته است که دوران فوتبالی خود را از فرانسه آغاز کرده است. او زمانی که فقط ۱۶ سال داشت به دین مبین اسلام روی آورد. آنلکا حتی نام عبدالسلام بلال را در سال ۱۹۹۴ برای خودش انتخاب کرد. آنلکا در مورد تغییر دین خود گفت: من شانزده سالم بود که به اسلام روی آوردم. تغییر دین زندگی من را تغییر داد . من صالح بودن، ارزش داشتن و احترام گذاشتن را در اسلام یاد گرفتم. من این رابطه را با خدا احساس کردم. اسلام زندگی من را روشن کرد. در قلبم این اعتقاد را دارم که دین من همین است. من از مسلمان بودن و دین صلح خوشحالم و چیز‌های زیادی از اسلام آموخته ام.

اریک آبیدال

اسطوره سابق بارسلونا توانست با سرطان مبارزه کند و دوباره در بالاترین سطح بازی کند. مدافع چپ سابق بارسلونا به یک فوتبالیست عالی تبدیل شد و جام‌های زیادی را در سراسر اروپا به دست آورد.

آبیدال سال ۲۰۰۷ پس از ازدواج با هایت کبیر، ژیمناست سابق الجزایری تبار، به دین اسلام روی آورد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۰۸:۰۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
نام گابریل عمرباتیستوتافورواردتیم ملی آرژانتین ازقلم بازیکنان مسلمان برتردنیاانداختین.بازیکن بدون حاشیه وبااخلاق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
صلاح کو؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
چ جالب
آخرین اخبار