افزایش ۲ برابری وصول معوقات بانکی در گلستان

رئیس شورای قضایی گلستان از وصول ۳۷۱ میلیارد تومان معوقات بانکی در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پارسال بیش از ۳۷۱ میلیارد تومان معوقات بانک‌های استان در واحد‌های اجرایی ثبت وصول شد که تقریبا دو برابر بیشتر از سال ۹۸ است.

او با بیان این که یکی از اولویت‌های پارسال دستگاه قضایی استان وصول معوقات از بدهکاران بانکی بود افزود: واحد‌های تولیدی زیادی در صف دریافت تسهیلات هستند و وصول این معوقات، بستر را برای تزریق راحت‌تر نقدینگی به بخش تولید استان فراهم کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: همان‌قدر که از تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم واحد تولیدی به علت بدهکاری تعطیل شود، اجازه نخواهیم داد سودجویان از زیربار بازپرداخت تسهیلات شانه خالی کنند.

هاشمیان تاکید کرد: برخورد با فساد و بازگرداندن پول از بدهکاران بانکی به بیت المال، مکمل اقدامات حمایتی دادگستری از تولید و سرمایه گذاری در استان است و امسال هم در اولویت‌های کاری ماست.

او از بانک‌ها خواست لیست بدهکاران دانه درشتی که تسهیلات برای تولید دریافت کرده‌اند، اما در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و اقساط شان را نیز نمی‌پردازند به دادگستری ارائه کنند.

انتهای پیام/فا/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار