اپل صندوق ۲۰۰ میلیون دلاری مقابله با تغییرات آب و هوایی را راه اندازی کرد

اپل با راه اندازی صندوقی می‌خواهد به شرکتی تبدیل شود که با تولید محصولاتش ایجاد کربن را به کمترین حد برساند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل روز پنجشنبه اعلام کرد که این شرکت صندوق ۲۰۰ میلیون دلاری برای سرمایه گذاری در پروژه‌های جنگلداری را ایجاد کرده تا به حذف کربن از جو کمک کند و در عین حال بازده مالی برای سرمایه گذاران خود داشته باشد. صندوق بازیابی در املاک جنگلی سرمایه گذاری خواهد کرد که مدیریت افزایش حذف کربن و تولید چوب را بر عهده دارد. هدف این است که سالانه ۱ میلیون تن دی اکسید کربن از جو خارج شود.


بیشتر بخوانید


اپل قصد دارد شرکتی کربن خنثی شود

اپل سال گذشته گفت که می‌خواهد سهم خودش را در تغییرات آب و هوایی از بین ببرد و تا سال ۲۰۳۰ شرکتی کربن خنثی شود. این شرکت می‌گوید تا سال ۲۰۳۰ به طور مستقیم ۷۵ درصد انتشار گاز گلخانه‌ای ناشی از فعالیت زنجیره تامین و تولید محصولات خود را از بین می‌برد و صندوق بازیابی به ۲۵ درصد باقی مانده کمک خواهد کرد. شرکای اپل در صندوق بازیابی شامل سازمان غیرانتفاعی Conservation International و گروه Goldman Sachs هستند که صندوق را مدیریت خواهند کرد.

اپل صندوق ۲۰۰ میلیون دلاری مقابله با تغییرات آب و هوایی را راه اندازی کرد

لیزا جکسون، معاون محیط زیست اپل در این باره گفت: "ما از طریق بنیان‌گذاری صندوقی که بازگشت سرمایه را ممکن می‌کند و آثار واقعی و قابل‌اندازه‌گیری روی کربن می‌گذارد، قصد داریم تحولات گسترده‌تری در آینده ایجاد و افراد و نهاد‌ها را به سرمایه‌گذاری برای حذف کربن در سراسر دنیا را ترغیب کنیم. " او در ادامه گفت: "امید ما این است که دیگران اهداف ما را به اشتراک بگذارند و منابع خود را برای حمایت و محافظت از اکوسیستم‌های مهم به کار ببندند. "

اپل گفت که برای تعیین پروژه‌هایی که در آن سرمایه گذاری خواهد کرد با سازمان‌هایی مانند شورای نظارت بر جنگل و Verra همکاری خواهد کرد. این شرکت هنوز نگفته که بازگشت سرمایه از این صندوق چقدر خواهد بود. در مورد استراتژی استفاده از جنگل‌ها به عنوان راهی برای جبران انتشار گاز‌های گلخانه‌ای اختلاف نظر وجود دارد. مجمع جهانی اقتصاد سال گذشته ابتکاری را برای کاشت یک تریلیون درخت برای کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
دمت گرم اپل
آخرین اخبار