درآمد یک میلیون دلاری تسلا از معاملات بیت کوینی

نوسانات اخیر بیت کوین باعث کسب درآمد بیش از یک میلیارد دلاری شرکت تسلا از سرمایه‌گذاری در این بازار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت تسلا اوایل سال جاری میلادی بیش از ۱ میلیارد دلار (۷۲۷ میلیون پوند) از ذخیره نقدی این شرکت را در برای خرید ۴۸ هزار بیت کوین سرمایه گذاری کرد، با این سرمایه گذاری، قیمت ارز رمزنگاری شده در ۱۰ هفته گذشته تقریباً دو برابر شد و به قیمتی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار معامله می‌شد.

این هفته ارزش بیت کوین به بالاترین حد یعنی ۶۴ هزار و ۸۶۳ دلار رسید، دارایی بیت کوین تسلا برای مدت کوتاهی به بیش از ۳ میلیارد دلار رسید، اما پس از مدتی با یک سقوط تدریجی ارزش این دارایی کمی کاهش پیدا کرد. در حال حاضر قیمت بیت کوین در حدود ۶۱ هزار و ۷۰۰ دلار است.


بیشتر بخوانید


افزایش قیمت بیت کوین در نتیجه سرمایه گذاری تسلا

هنگامی که تسلا برای اولین بار در ۸ فوریه سرمایه گذاری خود را اعلام کرد، قیمت بیت کوین در عرض تنها چند دقیقه ۱۴ درصد افزایش یافت. سود حاصل از خرید بیت کوین برای تسلا اکنون بیشتر از سود ۷۲۱ میلیون دلاری است که این شرکت از فروش اتومبیل در کل سال ۲۰۲۰ کسب کرده است.

درآمد یک میلیون دلاری تسلا از ماملات بیت کوینی

دارایی‌های اولیه بیت کوین تسلا همچنین با تصمیم ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت در پذیرش پرداخت‌ها با ارز دیجیتال و ذخیره آن به جای تبدیل کردن، ارزش ذخیره بیت کوین اولیه این شرکت بیشتر شد. ماسک در ماه مارس با انتشار توئیتی نوشت:"پرداخت‌ها با بیت‌کوین به تسلا، به شکل بیت‌کوین حفظ خواهند شد و به وجه رایج تبدیل نمی‌شوند."

سرمایه گذاری دو شرکت دیگر در بازار ارز دیجیتال

دوازده سال پیش هنگامی که بیت کوین برای اولین بار ایجاد شد، فناوری اساسی آن تعداد بیت کوین‌های موجود را فقط به ۲۱ میلیون محدود کرد. سایمون پیترز گفت: "از لحاظ پویایی بازار، هر چه تعداد شرکت‌هایی که بیت‌کوین را در ترازنامه‌های خود قرار می‌دهند بیشتر شود، عرضه آن بیشتر خواهد شد. این موضوع می‌تواند به فشار‌ها برای عرضه تعداد بیشتر و بالا رفتن قیمت‌ها در طولانی‌مدت منجر شود. تسلا و شرکت‌های دیگر نشان دادند که این رمز ارز آمده است که بماند و استفاده از آن در سطح گسترده افزایش پیدا خواهد کرد. "

درآمد یک میلیون دلاری تسلا از ماملات بیت کوینی

سایر شرکت‌هایی که قبلاً سرمایه گذاری زیادی در بیت کوین انجام داده‌اند شامل پلتفرم پرداخت Square و نرم افزار Microstrategy هستند. هر دو در ماه‌های اخیر سهام خود را افزایش داده‌اند، بخشی از این اتفاق ناشی از آشفتگی اقتصادی سال گذشته و شهرت روزافزون بیت کوین به عنوان یک دارایی امن است.

مایکل سایلور، مدیرعامل Microstrategy، در ماه فوریه پس از اعلام آخرین خرید خود به ارزش ۱ میلیارد دلار، گفت: " این شرکت حالا بیش از ۹۰ هزار بیت‌کوین دارد؛ امری که بر اعتماد ما به بیت‌کوین به عنوان رایج‌ترین رمزارز جهان و ذخیره‌ای ارزشمند، تأکید دارد. ما به استراتژی خود برای تهیه بیت‌کوین با پول نقد اضافی، ادامه خواهیم داد. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار