فرماندار لامرد:

مشارکت مردمی در اجرای مصوبات ستاد کرونا، راه مهار این ویروس است

فرماندار شهرستان لامرد گفت: زمانی می‌توانیم به معنای واقعی معضل کرونا را مهار و ریشه کن کنیم که در کنار تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و ستاد کرونای شهرستان، مردم در رعایت و اجرای مصوبات ستاد کرونا مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین شبانی نژاد در دومین نشست ستاد کرونای شهرستان لامرد در سال جدید با بیان اینکه در ۱۴ ماه گذشته دوران کرونا قرارگاه شهید سلیمانی لامرد یکی از بهترین قرارگاه‌های استان به شمار می‌رود، اظهار کرد: همراهی بسیار خوب مردم با ستاد کرونای شهرستان لامرد و قرارگاه شهید سلیمانی این شهرستان در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی جای قدردانی دارد و از همه اقشار تشکر می‌کنم.

فرماندار لامرد دغدغه هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان را مهم دانست و اذعان داشت: در طول ۱۴ ماه گذشته که کشور با معضل ویروس کرونا روبرو شده است، افراد مذهبی، متولیان مساجد و حسینیه ها، هیئت‌های مذهبی و بسیجیان به صورت شبانه روزی ستاد کرونای شهرستان را همراهی کردند.

شبانی نژاد با اشاره به آمار و گزارشات بیماران کرونایی از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان، تصریح کرد: امروز شرایط ویژه‌ای در سطح شهرستان حاکم شده است که خواستار کمک هیئت‌های مذهبی هستیم چرا که بر اساس آمار ها، جامعه پزشکی و کادر پرتلاش درمان شهرستان نیازمند همراهی تمام مردم و اقشار هستند تا بتوانند همانند گذشته از سطح موج چهارم کرونا نیز عبور کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش‌ها و خستگی کادر درمان را در فعالیت‌ها و خدمات شبانه روزی آن‌ها میبینم، ابراز کرد: کمک دادن به سلامت مردم در زمینه کرونا و موج چهارم آن مصداق ایثار و فداکاری است و مدافعان سلامت نماد از خودگذشتگی و ایثار هستند.

او با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان فضا سازی‌های محیطی و تبلغات اسلامی در سطح شهرستان باید دیده شود و شهرداران موظف هستند این مهم را اجرایی کنند، خاطر نشان کرد: از مسئولان بهداشت و درمان شهرستان خواستاریم شرایطی را فراهم سازند تا مردم با رعایت پرتکل‌های بهداشتی، بتوانند در زمینه برنامه‌های مذهبی، اعتقادی و معنوی خود فعالیت داشته باشند.

شبانی نژاد از تشکیل کمیته برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: قطعا برنامه‌های ماه مبارک رمضان بر اساس دستورات و نظرات کارشناسان بهداشت و درمان برگزار خواهد شد و از هیئت‌های مذهبی خواهشمندیم بر اساس اصول بهداشتی در فضای باز و با حداقل افراد مراسمات برگزار شود.

فرماندار لامرد در خصوص تجمعات مردمی و برگزاری مراسمات جشن شادی در ایام نوروز اظهار کرد: با توجه به اینکه عروسی‌ها و جشن‌های شادی یکی از دلایل افزایش آمار کرونای شهرستان لامرد بوده، در ایام نوروز بخشداران و نیرو‌های نظامی و دستگاه‌های نظارتی تلاش‌های زیادی در جلوگیری از برگزاری و برخورد با متخلفان داشته اند، اما زمانی می‌توانیم به معنای واقعی معضل کرونا را مهار و ریشه کن کنیم که در کنار تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و ستاد کرونای شهرستان مشارکت مردمی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

نماینده عالی دولت در لامرد، انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری خرداد ۱۴۰۰ را مهم‌ترین حماسه سیاسی ملی در کشور دانست و اظهار کرد: انتظار داریم مردم، نخبگان، هیئت‌های مذهبی و تمامی اقشار جامعه برای حضور حداکثری در انتخابات و تصمیم گیری سیاسی برای آینده کشور حضوری فعال داشته باشند.

او با بیان اینکه در انتخابات شورای شهر ۱۱۷ نفر به عنوان نامزد انتخاباتی ثبت نام کرده اند، اذعان داشت: همه شهر‌های ششگانه شهرستان لامرد به حد نصاب قانونی رسیده و امسال شاهد مشارکت ۱۰۰ درصدی ثبت نام کنندگان در ۱۰۰ روستای واجد شرایط بوده ایم و همه روستا‌ها در ۴ سال آینده صاحب شورا خواهند شد.

وضعیت کرونای شهرستان لامرد در جنوبی‌ترین نقطه استان فارس نارنجی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار