کی واجبتر از ما

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اگر قرار باشد واکسن اضافه‌ای وجود داشته باشد واجب‌تر از مدیران شهری ما هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاسم اویس معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا به غیر نداشتیم، گفت: اگر قرار باشد واکسن اضافه‌ای به مازندران اختصاص یابد واجب‌تر از مدیران شهری ما هستیم و اگر قرار باشد خودم نزنم به هیچ وجه اجازه نمی‌دهم افراد غیرمرتبط نیز واکسن دریافت کنند.

او با رد این خبر که اعلام شده بود خانواده برخی از اعضای کادر درمان در مازندران واکسن دریافت کرده‌اند، گفت: این مسائل فقط یک ادعا است و معاونت بهداشتی درمانی لیست افراد واجد شرایط دریافت واکسن را از مسؤولان بیمارستان‌ها دریافت می‌کند و این افراد هم در بخش‌های تعریف شده وزارت بهداشت فعال و حائز شرایط دریافت واکسن هستند.

قاسم اویس با بیان اینکه سهمیه واکسن مازندران براساس اسنادی اعلامی توزیع شده است، ادامه داد: کل واکسن که مازندران تاکنون دریافت کرده است برای ۱۷ هزار نفر بود که به تعدادی از کادر درمان، جانبازان آسایشگاهی، سالمندانی آسایشگاهی و تعدادی از پاکبان‌ها تزریق شده است.

او افزود: ۲۳ هزار دوز واکسن روسی هم قرار است در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار بگیرد که برای تزریق کادر بهداشتی درمانی اختصاص پیدا می‌کند.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: برخی افراد برای خودشان اولویت تعریف کنند در حالی که اولویت دریافت واکسن بر اساس پروسه مشخص شده وزارت بهداشت است.

اویس درباره اتفاقاتی که در برخی استان‌های کشور و انحراف در نحوه تزریق واکسن پاکبان‌ها افتاد با بیان اینکه چنین مواردی در دانشگاه علوم پزشکی استان نداشتیم گفت: استانداری لیست پاکبان‌های واجد شرایط را برای تزریق واکسن در اختیار ما قرار داده است و ۲ هزار و ۷۰۰ دوز واکسن برای هزار و ۳۵۰ پاکبان تاکنون تزریق شده است.

او افزود: لیست افرادی که واکسن دریافت می‌کنند در سامانه دانشگاه ثبت شده است و افراد با کد ملی شناسایی می‌شوند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.