جمع آوری مالچ‌های پلاستیکی بر عهده تولید کننده است

مسئول کارگروه سلامت و امنیت غذایی جهادکشاورزی استان قزوین گفت: طبق قانون جمع آوری مالچ‌های پلاستیکی در کشت نایلونی بر عهده تولید کننده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، پیله فروش مسئول کارگروه سلامت و امنیت غذایی جهادکشاورزی استان گفت: در قانون مدیریت پسماند، مالچ‌های پلاستیکی در کشت نایلونی جزء پسماند‌های ویژه هستند که جمع آوری آن‌ها طبق قانون بر عهده تولید کننده یا همان کشاورز است.

او افزود: اگر مالچ‌های پلاستیکی جمع آوری نشوند و باعث خسارت به محیط زیست شود فرد متخلف به اداره محیط زیست استان معرفی خواهد شد.

مسئول کارگروه سلامت و امنیت غذایی جهادکشاورزی استان گفت: با توجه به اینکه بیشترین کشت نایلونی در شهرستان بویین زهرا انجام می‌شود در سال ۹۸ متخلفان این حوزه به اداره محیط زیست استان و مراجع قضایی معرفی شدند.

پیله فروش با بیان اینکه بخشی از صیفی کاران از استان‌های دیگر به استان قزوین مهاجرت می‌کنند و بعد از کشت به استان خود باز می‌گردند از زارعان خواست که در قرارداد‌های خود با آن‌ها به این نکته اشاره کنند که این افراد موظف به جمع آوری مالچ‌های پلاستیکی در کشت نایلونی هستند و از آن‌ها برای این کار تضامین بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.