همزمان با موج چهارم شیوع بیماری کرونا در کشور سامانه ۴٠٣٠ که پاسخگوی سوالات مردم در خصوص کرونا بود، با اختلالاتی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع بیماری کرونا، سامانه ۴٠٣٠ که سامانه مشترک ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت بهداشت برای پاسخگویی به سوالات مردم بود روی جدیدی به خود دید و بخشی از ارائه خدماتش را به حوزه کرونا اختصاص داد.

در روز‌هایی که مردم از شیوع بیماری کرونا وحشت زده شده بودند، این سامانه در دسترس آن‌ها بود و به بسیاری از سوالاتشان پاسخ داد تا هموطنان کمتر استرس داشته باشند و بتوانند شرایط را برای خود و خانواده‌شان بهتر کنند.

البته آن روز‌هایی که اولین واکسن ایرانی کرونا «کووایران برکت» قرار بود وارد فاز انسانی شود، سامانه ۴٠٣٠ صدا‌هایی از مردم شنید که همگی رنگ و بوی همدلی داشت. خیلی‌ها ملتمسانه تماس می گرفتند و خواهان داوطلب شدن برای دریافت واکسن بودند.

اما با موج چهارم شیوع ویروس کرونا چند روز‌ی است که این سامانه با اختلالاتی مواجه شده است و مردم کمتر می‌توانند با کارشناسان درباره موضوعات مربوط به کرونا صحبت کنند و دقایق زیادی باید پشت خط بمانند.

ما برای پاسخ به این سوال و پیگیری بابت اختلالات موجود، موضوع را با مدیرعامل برکت تل وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در میان گذاشتیم.

شیوع موج چهارم کرونا سامانه ۴٠٣٠ را غافلگیر کرد

سید محمد پورحسینی مدیرعامل برکت تل در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: روزانه ٢٠٠ هزار تماس با سامانه ۴٠٣٠ برقرار می‌شود.

او با بیان اینکه با توجه به موج چهارم شیوع کرونا مردم باید حداقل یک تا دو دقیقه پشت خط بمانند تا ارتباط برقرار شود، گفت: قبل از موج چهارم شیوع ویروس کرونا زمان پاسخگویی سامانه ۴٠٣٠ زیر ٣٠ ثانیه بود.

پورحسینی افزود: نیرو‌های جدیدی را برای افزایش سرعت کار باید آموزش دهیم تا مردم جهت دریافت پاسخ سوال‌های خود کمتر پشت نوبت بمانند.

او درباره اختلال سامانه ۴٠٣٠ و عدم پاسخگویی اپراتور‌های مشاوره کرونا گفت: باید حداقل ٢٠٠ نیروی جدید اضافه شود تا این اختلال‌ها را نداشته باشیم هر چند ما این موارد را تکذیب نمی‌کنیم و می‌دانیم که وجود دارد.

مدیر عامل برکت تل ادامه داد: فراخوان جدیدی برای جذب نیروی کارشناس سامانه ۴٠٣٠ زده خواهد شد.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا ٣۴ میلیون تماس با این سامانه برقرار شده است، گفت: ۵٠ هزار نفر مشاوره دریافت کردند.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد بی نظیر
۰۹:۳۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
با عرض سلام و خسته نباشید در این موج چهارم کرونا که دائم تکرار می شود مردم از منزل خارج نشوند مگر در شرایط اضطرار. بانک مرکز با مسدود کردن حساب های مازاد و حساب هایی که تلفن همراه صاحب حساب هنوز بنام شان نیست، موج مردم را به سمت بانک ها و مراکز تلفن همراه گسیل داشته تا با موج چهارم کرونا همراه شوند.
تا کی باید شاهد این تصمیمات نسنجیده باشیم؟
واقعا اگر به فکر مردم هستید رسیدگی فرمائید.
آخرین اخبار