ماجرای پولی شدن واکسیناسیون کرونا در ایران/ حاضرید واکسن بزنید به قیمت ۲۰۰ هزار تومان؟

خبر پولی شدن واکسن کرونا به قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دیروز در فضای مجازی جنجال به پا کرد.

به گزارش خبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان؛ واکسن کرونا را با این قیمت از داروخانه ها بخرید، آن هم بدون صف و نوبت. خبری که دیروز منتشر شد و به سرعت مسئله پولی شدن واکسن کرونا در فضای مجازی جنجال به پا کرد چرا که بسیاری عدالت و دسترسی و احتمال بازار سیاه واکسن را مطرح می کردند.

ماجرای پولی شدن واکسن کرونا و اطلاعیه ای جنجالی

ماجرا از آنجایی شروع شد که هلال احمر در اطلاعیه‌ای خبر از پولی شدن واکسن کرونا منتشر کرد، در این اطلاعیه آمده است: این جمعیت در روز‌های آتی واکسن کرونا وارد می‌کند، اما این واکسن‌ها رایگان نخواهد بود؛ از این اطلاعیه اینگونه استنباط شد که واکسیناسیون کرونا در ایران برخلاف آنچه پیش‌تر گفته شده رایگان نخواهد بود.

در ادامه سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبرهایی مبنی بر پولی شدن واکسن کرونا را برای کسانی که بخواهند خارج از نوبت واکسن بزنند، تایید کرد و این مسئله قوت گرفت.

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در واکنش به زمزمه‌هایی پیرامون پولی شدن واکسیناسیون کرونا، مطرح می‌شود، با بیان اینکه در این خصوص دو مسئله مطرح است که باید از یکدیگر تفکیک شود، گفت: در برنامه ملی واکسیناسیون گروه‌های هدف در کشور تعیین شدند و در این برنامه واکسیناسیون چه با واکسن خارجی چه ایرانی رایگان خواهد بود.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برخی عجله دارند و صبر نمی‌کنند تا طبق سند ملی واکسیناسیون واکسن را دریافت کنند، افزود: این افراد برای دریافت واکسن کرونا به خارج از کشور مراجعه می‌کنند که ممکن است از آنها کلاهبرداری شود و یا اصلا واکسن تقلبی به آنها تزریق شود، بر همین اساس، ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز داده تا افراد و یا شرکت‌ها با ارز نیمایی، واکسن وارد کنند تا افرادی که نمی‌توانند طبق سند ملی واکسیناسیون، منتظر دریافت واکسن باشند از واکسن های وارد شده توسط این افراد استفاده کنند و پول آن را نیز پرداخت کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: بعید می‌دانم که مردم از این موضوع استقبال کنند و این موضوع حتما باید از سیاست‌های وزارت بهداشت جدا شود چرا که طبق سیاست‌های اعلام شده، همه مردم تا پایان سال رایگان واکسینه خواهند شد اما اگر نوبت فردی برای دریافت واکسن در سند ملی واکسیناسیون به عنوان نمونه آذرماه است، می‌تواند با پرداخت هزینه زودتر این واکسن را دریافت کند.

واکسن کرونا

واکسن کرونا به قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بدون صف و نوبت

ماجرا به اینجا ختم نمی شود و در ادامه هم مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو خبر سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا را تایید کرد و از قیمت احتمالی واکسن کرونای وارداتی به دست بخش خصوصی با ارز نیمایی را اعلام کرد و از ساز و کار جدیدی برای فروش واکسن کرونا در داروخانه ها آن هم بدون نوبت خبر داد.

حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفت و گویی رادیویی گفت: حدود ۴۵ شرکت درخواست واردات واکسن داشتند که در حال تکمیل مدارک خود هستند و از این بین دو شرکت مدارک نهایی خود را آماده کرده اند. ضمن اینکه سه نمایندگی آسترازنکا، بهارات و بهستان دارو در کشور اقدام به واردات کرده‌اند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در ارتباط با رایگان نبودن واکسن برای بخشی از مردم گفت: اولین طرح ما واکسیناسیون گروه های در معرض خطر است که رایگان است. شرکت هایی که بخواهند واکسن را به وزارت بهداشت بفروشند، ارز دولتی دریافت می کنند و ما واکسن را از آنها می ‌خریم و به صورت رایگان و با توجه به اولویت ها در اختیار مردم قرار می ‌دهیم اما برخی شرکت ها که خواستار واردات واکسن با ارز نیمایی هستند، اجازه دارند واکسن را به داروخانه ها بدهند و مردمی که در اولویت قرار ندارند، می توانند این واکسن ها را با قیمت حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان از داروخانه ها تهیه کنند. اگرچه هنوز واکسنی با این شرایط وارد کشور نشده است.

محمدی گفت: اولین واکسن تولید ملی حدودا در خردادماه بسته به پاسخ داوطلبان فاز ۳ کارآزمایی وارد بازار می شود. واکسن های قراردادی بین ایران و دو کشور کوبا و روسیه طبق زمان‌بندی بسته به نتایج مطالعاتی که داخل کشور بر روی آنها انجام می شود حدود خرداد و تیرماه وارد بازار می شوند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: ما قطعا متعهد هستیم و واکسیناسیون بحث دیروز و امروز نیست و همه کسانی که در حوزه سلامت کار می‌کنند و حتی عزیزان سازمان جهانی بهداشت، کشورهای همسایه و... می‌دانند که ما یکی از قوی‌ترین نظام شبکه‌ها را در سطح منطقه داریم.

 واکسیناسیون کرونا

تکذیب ادعای پولی شدن واکسن کرونا آن هم در عرض چند ساعت

البته چند ساعت بعد سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پس از اجلاس مجازی روسای دانشگاه های علوم پزشکی به ریاست وزیر بهداشت پشت تریبون قرار گرفت و روی آنتن زنده خبر اعلامی را تکذیب کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما همواره واکسیناسیون روتین کشور را رایگان انجام دادیم و بحث دیروز و امروز نیست. در مورد واکسن کرونا هم آن واکسنی که در سطح شبکه توزیع شود قطعا رایگان خواهد بود و این موضوع قطعی است و به هیچ وجه بحث اینکه بخواهیم پولی از کسی بگیریم وجود ندارد. 

رییسی تاکید کرد: اگر کسی در اولویت دریافت واکسن نباشد باید صبر کند تا نوبتش شود که بتواند واکسن را دریافت کند. در همه دنیا اولویت بندی وجود دارد و کشورهای بزرگی که خودشان تولید واکسن دارند هنوز نتوانسته‌اند همه گروه‌ها را واکسن بزنند و بر اساس اولویت پیش رفته‌اند. کشوری مثل چین که خودش تولید کننده است و از نظر مالی و تحریم هم مشکل ندارد، ۹ درصد جمعیتش را واکسن زده و هنوز ۹۱ درصد جمعیت واکسن نزده‌اند. قطعا آن ۹ درصد هم بر اساس اولویت بوده‌اند و برنامه ما هم بر اساس اولویت بندی ادامه خواهد یافت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه اصحاب رسانه‌وخبرنگاران در گروه مشاغل حساس و در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا هستند، گفت: ان‌شاءالله اگر این دور را تمام کنیم به مشاغل حساسی همچون خلبانان، اصحاب رسانه، زندانیان و ... خواهیم رسید.

در ادامه جهانپور سخنگوی سازمان غذا  و دارو هم دوباره روی آنتن زنده خبر پولی شدن واکسن کرونا در ایران را کذب خواند و گفت:  واکسیناسیون در چارچوب سند ملی واکسیناسیون علیه کووید۱۹ به صورت رایگان تا رسیدن به نقطه هدف یعنی ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت هرگونه سیاست موازی یا دور زدن این برنامه را ملی تحت هر عنوان اعم از پرداخت هزینه واکسن را که ناقض برنامه ملی واکسیناسیون باشد تکذیب می‌کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: هر واکسن مجاز از هرجا وارد کشور شود توسط وزارت بهداشت خریداری و در چارچوب برنامه واکسیناسیون ملی علیه کووید۱۹ بصورت رایگان توزیع و تلقیح خواهد شد.

واکسن کرونای وارداتی

ماجرای پولی شدن واکسن کرونا از کجا آب می خورد؟

به نظر می رسد ماجرای واکسن پولی از آنجایی آب می خورد که رئیس جمهور پارسال درباره این مسئله سخن گفت که هیچ ایرانی نباید برای تزریق واکسن کرونا به کشورهای همسایه سفر کند زیرا برخی خبرها از سفر ایرانیان به ترکیه و دبی در قالب تور واکسن کرونا خبر می دادند البته خبر وجود این تورها تکذیب شد اما در روزهای اخیر خبرهایی از تورهای واکسن کرونا به روسیه در رسانه های جهان منتشر شده است و بر این اساس گردشگرانی از آلمان و ترکیه در قالب تور واکسن به این کشور سفر کرده اند و بعید نیست که برخی ایرانیان متمول هم دست به اقدامات این چنین بزنند.

از طرفی رئیس جمهور در هفته قبل بر واردات واکسن کرونا آن هم از بخش خصوصی تاکید کرد، هر چند که مسئله با واکنش وزیر بهداشت مواجه شد.

روحانی درباره واردات واکسن کرونا گفت: اگر هر شرکت و موسسه‌ای برای واردات واکسن کوچک‌ترین مشکلی دارد، مستقیماً به دفتر رئیس‌جمهور نامه بنویسد و من مستقیماً مسئله را دنبال می‌کنم و می‌تواند میلیون‌ها دوز واکسن وارد کشور شود.

در پی این اظهارات رئیس جمهور، سعید نمکی درباره ورود بخش خصوصی به واردات واکسن گفت: بخش خصوصی اکنون در حال واردات داروی بیماران خاص است اما واکسن به مراتب پیچیده‌تر از دارو است. واکسن فرآورده حساس و بیولوژیک است و افراد متخصص باید آن را وارد کنند.

وزیر بهداشت انتقاد تندی به ورود بخش خصوصی غیرمرتبط به بحث واردات واکسن کرونا داشت و تاکید کرد: ماست‌فروش و سیمان‌فروش و پلاسکو فروش می‌خواهد واکسن بیاورد! من در سازمان غذا و دارو بساط دلالان را جمع کردم و باج هم به کسی نمی‌دهیم.

پس از این اظهارات نمکی، بسیاری در فضای مجازی دست به تخریب شخص وزیر بهداشت زدند و حمله توییتری سازمان یافته علیه سعید نمکی آغاز شد.

وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت در واکنش به این تخریب‌ها، با غیرمنصفانه خواندن این اقدام، در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: صادر شدن چراغ سبز تخریب هماهنگ فقط برای اعتراض وزیر بهداشت به سفرهای نوروزی و پیک چهارم کروناست؟ یا پای دلالان واکسن کرونا نیز در میان است؟

برخی ها هم در فضای مجازی  تاکید بر واردات واکسن از طریق شرکت‌های خصوصی غیرمرتبط را با دلالان بخش خصوصی و انگیزه‌های انتخاباتی پیوند زدند، البته واکسن یک کالای استراتژیک است و  باید در واردات آن نهایت دقت صورت گیرد.

با همه اینها باید منتظر ماند و دید که بالاخره سرانجام واردات واکسن کرونا به دست بخش خصوصی به کجا خواهد رسید و  با توجه به تناقض های مطرح شده ممکن است دوباره مسئله پولی شدن واکسن عنوان شود و امید است با افزایش سرعت خرید واکسن و حل مشکلات روند واکسیناسیون کرونا در ایران تسریع شود و تا پایان سال واکسیناسیون جمعیت هدف ایرانیان برای ایمنی جمعیت محقق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۰۷:۲۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
کاملا باید رایگان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام. چند وقت پیش در یکی خبرگزاری های کشورمان خواندم که واکسن آسترازنکا در خارج از کشور در مواردی سبب لختگی خون شده است. ضمنا دفتر مرکزی آسترازنکا در لندن است. مگر واردات واکسن انگلیسی ممنوع نیست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
واکسن نمیزنید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۲:۳۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
200000 برای اغلب این مردم هیچی نیست اینقدر قضیه رو گنده نکنید
Iran (Islamic Republic of)
سلطان
۲۲:۰۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
خوآسترازنکا گفتن ادم کشته وخطر ناکه حالاوارد کردن که بزنن به مردم ؟تکلیف چیه آخر اگه بده چرا اوردین اگه خوبه چرا میگین بده!!!!!اینم دارن دهن وردم رومیبینن نگاه میکنن میبینن مردم هیچی نگفتن میگن خوب کسی چیزی نگفت حالابرین پول بدین واکسن بزنین .من اگه براواکسن بگن هزارتومن بایدبدی نمیزنن حاضرم کرنا بگیرم ولی پول مفت به ای دولت ندم.وظیفه دولته که مجانی بزنه تازه باید خواهش کنه مردم بزنن
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
ایشااله هرکس که به واکسن ایران اعتقادنداردبگیرد این همه دانشمندان مازحمت می کشندبعضی ازمردم ارزش قائل نمی شوندواقعاچه مردم خوبی داریم هرکس اعتقادنداردحیف است به اوواکسن بزنندمردمان مااگرخوب بودندوبه ملتی که رعایت می کردندرحم می کردندبعضی هاخیلی پرروهستندواقعاتاسف برانگیز است اینهانه کادردرمان ونه به سایرین رحم نمی کنند.
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
بایدپول بگیرندمخصوصاازثروتمندان چندبرابربگیرندبجای انهافقراریگان باشنداین همه ثروتمندان مردم راچاپیدندومملکت رابه این روزانداختندومردم راکیسه خالی کردندمردم فقیررابدبخت کردنددرسایه این انقلاب به این ثروت رسیدندحالانمی خواهنددول واکسن هم بدهندمثل اینکه مفت خوری عادت کردنددوست دارندحق فقیرهارابخورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
پولمم بدن نمیزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
yjc میخواد ببینه مزه دهن ما چیه . ای شیطون
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۵۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
جن سال دیگه میگن واکسنها سرطان زاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
این اتفاق بهرحال خواهد افتاد. چراکه نظام و مسئولان اراده و تمایلی برای پرداخت هزینه برای سلامتی مردم ندارند و الویت مسئولان چیزهای دیگری هست تا جان مردم. برای خیلی از مردم بهتر است واکسن پولی وارد شود تا هر کس بخواهد خانوادهایش را واکسینه کند و هیچ دینی نسبت به این مسئولین نظام هم نداشته باشند.
Netherlands
ناشناس
۱۳:۱۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
شب بخوابی و صبح بلند میشی میبینی جناب خبر نداشته و واکسن هم گران شده . الا برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
ی سری کامنتا رو خوندم آقااااا چرا راضی به چیزی هستین که باید مجانی تزریق کنن آخه چرا فقط نوک دماغ خودتون رو میبینید بخدا حیفه اون غذاییه که میخورید واسه واکسن آنفولانزا چه اتفاقی افتاد؟واسه اینم همون اتفاق میوفته واکسن رایگااااااانه تو تمام دنیا بفهمیییییید رایگان یعنی دولت وظیفشه باید و باید تهیه کنه برای فقیر و غنی لطفا بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
علت اینکه مسئولین عجله ای برای خرید و وارد کردن واکسن نداشتند و حتی شایعه شد تولید واکسن داخلی به مشکل خورده و با تاخیر میرسد و یا تولید واکسن روسی که قرار بود اسفندماه در ایران تولید بشه ولی هنوز مشخص نیست چه خواهد شد و ..... همه ی اینها شیطنت ها هایی است برای اینکه پول هنگفتی از این راه بدست بیاورند و این مسئولین ، خدمت به مردم نخواهد کرد حتی به قیمت جان مردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
واقعا شرم آوره پس این همه مالیات میگیرن که چی؟ واکسن باید رایگان باشه، من نمیزنم، پولی کردن که مردم عادی نزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
این زندگی مگه چی داشته برای من که بخوام حرص واکسنشم بزنم،واکسن من مال تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
موافقم سهمیه من هم برای پسر وزیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
اگر واکسن میشه وارد کرد که دولت باید رایگان بزنه اینکه میگن هرکی میخاد ازاد بزنه معنی جز اقتصاد سرمایه داری که هرکی پول داره زنده بمونه نیست
به عنوان یه بچه مسلمون انقلابی میگم این کار جز اینکه به همه ثابت کنه زندگی یعنی پول و معنویت جایگاهی نداره ما شهید دادیم ظاهر کار فروش واکسنه باطن کار فاجعس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
لطفا افرادی که ریه انها مشکل دارد و یا به علت سختیهای شغلی ریه انها خراب است را در اولویت قرار دهید مثلا شغل من جوشکاری است و ریه هام مشکل دارند قطعا اگر کرونا ریه های مرا درگیر کند کار خراب خواهد شد از مسئولین خواهشمندم که در این خصوص راهکار ارایه دهند
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۲:۴۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
من رفتم تست کرونا دادم ۳۳۰ که مثبت بود تا حالا حدود۷۰۰ هزار خرج کروم تازه ۱۵۰ هزار باید بدم سی تی ریه استرس و درد ۲هفته قرنطینه و......
دادن هزینه برا واکسن ارزون تر در میاد
البته که واکسیناسیون باید رایگان باشه
چیزی که من این روزا شایعه میشه واقعیت پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
نه
مرگ دست خداست
این دیگه چه بازی یه سر مردم در میارید
اگر بیکار هستید .... بگذارید تو یانهِ و بِکوبید
واقعا شرم آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
به روش قرعه کشی خودرو بفروشید به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
شما واکسن رو بدید به ملت ۵۰۰ تومن بگید بعد دولتیش رو بگید ۴۵۰ تومن ملت میریزن میزنن .صف مرغ و تخم مرغ نشون داد که تحت هر شرایط هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
آخرش میگن واکسن میزنیم ولی پولشو ماه به ماه از یارانتون کم میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۲:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
از نیمه اردیبهشت واکسیناسیون عمومی با پوشش بالا و گسترده آغاز میشه.
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۱:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام با این اوصاف خوش به حال آقازاده ها. چطور مجاری خصوصی می توانند واکسن بیاورند داخل کشور و بقولی بفروشند اما تهیه واکسن برای ستاد کرونا به زور و بصورت قطره چکان هست خجالت بکشید و با خون و جان مردم معامله نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
اینا دارن زمینه رو برای فروش واکسن آماده میکنن از این روحانی هرچی بگی برمیاد. چطور دولت نمیتونه واکسن وارد کنه ولی بخش خصوصی میتونه؟ اگه شما راست میگید و به نفع ملت کار میکنید بخش خصوصی رو بسیج کنید واکسن تهییه کنن وبه وزارت بهداشت بدن تا رایگان به دست ملت برسه نه با پول. ملت اینهمه بدبختي دارن بس نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
دیگه با جون آدم سلامتی بازی نکنید .....

قطعا وقتی این بیماری تمام جهان رو درگیر کرده ....دیگه صحبت از پولی شدن واکسن یه حرف غیر منطقی بدور از انسانیت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
ملت فقیر که پول ندارن هزینه زندگیش را تامین کنه .حقشه بمیره تا پولدارها لذت از زندگی و خوش گذرانی را تجربه کنند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
بعد از صف مرغ گوشت خودرو حالا هم صف واکسن خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
اگه ۲۰۰،۳۰۰ باشه من حاضرم واکسن روسی بزنم. خواهرشوهرم کادر درمانه بهشون واکسن روسی زدن خیلیم راضی بوده، فقط سه روز تب کرد بعداز واکسن بعدشم خوب شد خداروشکر.
Iran (Islamic Republic of)
والا
۱۱:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
به همین واکسن ها هم مردم اعتماد ندارند!!! تازه باید به مردم پول والتماس کنند تا این واکسن ها رابزنند!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
مفت هم بزنند اعتمادی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
اگر زود بیارن من حاضر 200 هیچ 500 تومن بودم بااینکه حقوقم زیرخط فقره و فوقش بشه سه تومن
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۳۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
امثال شماها پراید و کردن ۱۲۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
اگه بمیری خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۲:۳۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
هموطن عزیز، شایدم این موضوع برای انجام چنین کاری باشد؟ غصه نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
تو حتما پول داری چرا چون داری بهشون اوکی میدی که این کار رو بکنن نفهمیدین دارن ی جورایی نظر سنجی میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
فکر کردن ساده ایم ما
میخوان واردات رو بدن دست آقا زاده ها و غیره از خودشون تا از این شرایط کرونا هم خوب پول پارو کنند، حتما حتما بعد وارد کردن واکسن همون 200 تا 300 میمونه.....
بریم برای خرید 1 میلیونی تا 20 میلیونی واکسن بعد رسیدن دست دلالان...
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
۲۰ میلیون ؟ الان توی ناصر خسرو ۶۰ میلیون میفروشن واکسن کرونا رو . کجایی ؟ خوابی ؟
Italy
ناشناس
۱۰:۵۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
واقعیات واکسیناسیون به گفته متخصصان اگر سانسور نکنید جان زن و بچه خودتان هم در معرض خطر است سا نسورچی
اگر همین امروز ۱۴۰ میلیون دوز مورد نیاز جمعیت ایران وارد بشود، در بهترین حالت تزریق ۵۰۰ هزار دوز روزانه به مردم ۲۸۰ روز نیاز هست تا مردم بصورت کامل واکسینه بشوند

با توجه به شرایط تحریمی، عدم خرید واکسن، عدم تصمیم گیری های درست، تعویض دولت در ۱۴۰۰ و ... حداقل تا سال ۱۴۰۲ این وضعیت ادامه خواهد داشت. یعنی ما روزی 600 کشته در راه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
بنازم به پیشنهادت تو باید یا وزیر یا وکیل میشدی
..هنوز در دنیا صد چهل ملیون واکسن تولید نشده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
جمعیت ایران به مرز نود میلیون نزدیک شده یعنی ۱۸۰ میلیون دوز واکسن لازم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
دکتر نمکی حق داره، من حاضرم یک سال صبر کنم ولی واکسن سالم و استاندارد بزنم تا اینکه عجله کنم و هفته‌ی آینده واکسن وارد شده توسط افراد غیرمتخصص رو بزنم که مشخص نیست تحت چه شرایطی واکسن رو نگهداری میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
.حق هر ایرانیه. واکسینه شدن . وظیفه بی قید وشرط مثلن مسولای مملکت.انجامش .واکسن پووولی!!!!!.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
من پولی ندارم بدم یکاری میکنم هم بازبگیرنن
Iran (Islamic Republic of)
زرین دشت
۱۰:۲۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
اگر در حد وسیع بیاورند و پولی هم باشد در حد دویصد تومن خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
واکسن برای چنین بیماری ای باید رایگان باشه، وگرنه بیم اون میره که در این عرصه هم دلال بازی راه بیافته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
اول شایعه میشه ، بعد تکذیب و در مرحله آخر همون شایعه به واقعیت تبدیل میشه ( البته قیمتش رو کمی پایین میارند)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام من خودم مقیم دبی هستم امارات طبق اولویت بندی اتباع خودش و مقیم ها را فقط واکسیناسیون می کنه. ملت فریب تورهای واکسیناسیون رو نخورند چون از پارسال تا چند وقت پیش کلا ویزای زیارتی برای ایرانی ها بسته بوده الان هم که باز شده درخواست خیلی از ایرانی ها را برای ویزا رد می کنند. اگر هم موفق به دریافت ویزا هم بشید اونجا واکسن به شما نمی دن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
ویزای زیارتی ،اونم تو امارات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۲۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
سیاست کثیف.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
پولي هم باشه عيب نداره اما نه به قيمت ميليوني!
من ٢٠٠ تومن رو حاضرم بدم بزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
ای ساده دل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
لابد واسش صف هم وایمیسی
همین شماها هستید که اینا هرکاری دوست دارن با مردم می کنن
Netherlands
ناشناس
۱۰:۱۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
اگر واکسن روسی باشد سیصد تومن می ارزد ولی واکسن چینی و هندی یک ریال هم نمی ارزد
Germany
ناشناس
۱۰:۱۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
همیشه این طور بوده. اول برای براورد احساسات جامعه یک شوک وارد می کنند وبعد باتوجه به انعکاس ان درجامعه عملیاتی کردن را برنانه ریزی می کنند. مثل مدارس طبقاتی که سالهاست آرام آرام اجرایی میشه. بهداشت وسلامت هم پولی ؟ یعنی کسی که پول ندار باید بمیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
پولی کنن؟ من نمیدونم اون سرمایه داری که شرکت دارو داره چقد دیگه پول میخواد ؟ قطعا نیتش که خیر و صلاح مردم نیست! این همه مال و ثروت و دارایی رو کجا میخوان ببرن؟ آخرش چی؟
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۲:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
این کار شبیه اون حرفی است که قبلاً گفتند نباید در ایران فقیری وجود داشته باشد. بعبارتی دیگر یعنی اینکه ایرانیان ضعیف به مرور زمان از چرخه زندگی حذف خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
من بعید میدونم بتونن این قضیه واکسیناسیون رو مدیریت کنن چون در جمهوری اسلامی چیزی به اسم مدیریت وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
خدایا فقط خودت به داد ما برس ..... !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
به قیمت ۱ میلیون تومان هم که باشد و مورد اطمینان بسیاری از مردم قبول میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۰۹:۳۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
اینها اومدن واکسنهایی که خریدن از اینو اونور پخش کردن بین فک و فامیلا و خیلیاش سر از بازار در آورده چون قبلا گفته بودن ما طبق اولویت بندی واکسن میزنیم بخاطر اینکه لو نرن اومدن میگن بخش خصوصی خودش وارد کنه پولی بزنه به کارمنداش تا توجیهی بشه برای اون پخش کردناشون. فردا هر کسی بیاد بگه واکسن رو مگه به نوبت نمیزنین بگن اون واکسنو بخش خصوصی خودش وارد کرده به ما ربطی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
من هیچ واکسنی نمی زنم خودتون رو خسته نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
من هیچ واکسنی نمی زنم خودتون رو خسته نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۰۹:۲۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
واکسن مفت هم باشه تمایلی به تزریق ندارم ......چرا باید واکسنی تزریق کنیم که نمیدانیم عوارضش چیه بعد چند ماه ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
واکسن ایرانی خوبه فقط