رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

چهار میلیون اصله نهال امسال در قزوین تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: حدود چهار میلیون اصله نهال مثمر استاندارد امسال در این استان تولید خواهد شد که یک سوم از این تعداد شناسه دار هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه حدود چهار میلیون اصله نهال مثمر استاندارد امسال در این استان تولید خواهد شد که یک سوم از این تعداد شناسه دار هستند، گفت: نهال‌های دارای شناسه یا لیبل دار، برچسبی بر روی خود دارند که حاوی اطلاعات ژنتیکی نهال مربوطه، سال و محل تولید و سایر مشخصات است.

این مسوول همچنین گفت: قزوین از استان‌های مطرح کشور در زمینه تولید نهال مثمر به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: به کشاورزان استان توصیه داریم تا برای توسعه و اصلاح باغ‌های خود از نهال‌های شناسه دار یا لیبل دار استفاده کنند که از کیفیت بالا و مطمئن تری برخوردار بوده و عملکرد (تولید) بهتری نسبت به سایر نهال‌ها دارند.

خمسه در ادامه یادآور شد: در حال حاضر ۱۹ نهالستان در استان قزوین از سازمان جهاد کشاورزی مجوز فعالیت دارند که ۲ مورد آن‌ها جزو واحد‌های کشاورزی دانش بنیان به شمار می‌روند و با استفاده از روش‌های علمی روز دنیا به کار تکثیر نهال اشتغال دارند.

این مسوول گفت: از ظرفیت نهالستان‌های استان قزوین برای توسعه باغ‌های مثمر و اصلاح و جوان سازی باغ‌های کهن سال استفاده می‌کنیم.

استان قزوین دارای بیش از ۷۵ هزار هکتار باغ میوه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار