اینترنت ماهواره‌ای استارلینک امسال کاملا سیار خواهد شد

ایلان ماسک می‌گوید سرویس اینترنت استارلینک باید تا پایان امسال کاملاً سیار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک جدید شرکت SpaceX در حال حاضر در یک دوره آزمایشی بتا بسیار محدود قرار دارد، اما این شرکت در حال فکر کردن به گسترش آن است. شرکت SpaceX برنامه‌ای را برای اجزای استارلینک (Starlink) به FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال) ارسال کرده است که اجازه می‌دهد این سرویس وسایل نقلیه در حال حرکت را پشتیبانی کند.

ایلان ماسک توییت کرد که پایانه‌های موجود Starlink برای وسایل نقلیه تسلا، بسیار بزرگ هستند و این ایده برای استفاده هواپیما‌ها، کامیون‌ها و کشتی‌ها است.

این یک تغییر بزرگ برای استارلینک است، چون در حال حاضر حتی به مشتریان اجازه نمی‌دهد سخت افزار موجود را از یک آدرس به آدرس دیگر منتقل کنند. اگر در نسخه بتا شرکت کنید، در فرم‌های ثبت نام مشخص است که سرویس، محدود به مکانی است که در هنگام پرداخت وارد می‌کنید. دلیل این امر هم این است که صورت فلکی ماهواره استارلینک هنوز کاملاً ساخته نشده است، بنابراین این یک محدودیت دائمی نیست، اما هنوز هم یک محدودیت است.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

سرویس اینترنت استارلینک بهبود خواهد یافت

البته امروز ایلان ماسک بار دیگر در یک توئیت گفت: وعده اینترنت ماهواره‌ای سریع و قابل اعتماد که بتواند با انحصار‌های مختلف باند پهن آمریکا رقابت کند بسیار فریبنده است، اما آزمایشگران اولیه نتایج متفاوتی را گزارش کرده اند. (منظور ایلان ماسک این است که این سرویس بهبود می‌یابد.)

همچنین ایلان ماسک در توییتی نوشت: استارلینک در سال جاری میلادی «کاملا سیار»‌ می‌شود تا کاربر بتواند به‌راحتی از آن استفاده کند و به جاهای مختلف ببرد. برای رسیدن به پوشش کامل به ارسال چند ماهواره‌ی بیشتر و چند ارتقای نرم‌افزاری مهم نیاز داریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۲۳:۴۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
پشت پرده همه این تکنولوژی ها اهداف نامتعارف سیاسی نهفته است ... تحت کنترل گرفتن انسانها و برخی سناریوهایی که ما تا بحال فقط در فیلم های تخیلی شاهد آن بودیم