مهاباد همچنان رتبه نخست زکات پرداختی در استان را دارد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: مردم نیکوکار شهرستان پارسال با پرداخت ۹۲ میلیارد ریال زکات همچنان رتبه اول استان را دارند.

حسین خضری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: شهرستان مهاباد برای چندین سال متوالی رتبه نخست استان از لحاظ جمع‌آوری زکات را به خود اختصاص داده به‌طوری که بیش از ۱.۵ درصد کل زکات جمع‌آوری شده در کشور مربوط به این شهرستان است.

خضری با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۹۲ میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده بود، افزود: از این مقدار ۴۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و بقیه آن به صورت کالایی بوده که ۱۲۰ عامل و ۷ مبلغ زکات در جمع‌آوری آن در روستا‌ها و شهر‌های این شهرستان فعالیت داشته‌اند.

او ادامه داد: زکات جمع‌آوری شده در هر روستای این شهرستان برای نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود و مابقی نیز صرف احداث طرح‌های عام‌المنفعه از جمله احداث پل، مسجد و بهسازی راه و دیگر خدمات رفاهی خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان مستحق دریافت زکات هستند که به‌صورت عادلانه بین آنان تقسیم خواهد.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.