رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور مطرح کرد:

روش‌های نقدی برای آزادسازی ۱۱ هزار زندانی بدهکار غیرعمد

جولایی گفت: به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شرایط کرونایی کمک‌ها به صورت مجازی به حساب ستاد‌های دیه کشور واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسد الله جولایی رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور با اشاره به سی و چهارمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور اظهار کرد: در شرایط کرونایی کمک‌ها به صورت مجازی به حساب ستاد‌های دیه کشور واریز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین آن دسته از افرادی که از طریق تلفن همراه خود می‌خواهند مبالغی را واریز کنند می‌توانند با شماره گیری #۷۷۷۷*۷۸۰* کمک‌های خود را واریز کنند.

جولایی با اشاره به افرادی که می‌خواهند از طریق خودپرداز کمک کنند بیان کرد: خودپرداز‌های بانک‌های ملی، ملت، رفاه، تجارت و صادرات برای انجام این کار آماده هستند و افرادی که می‌خواهند از طریق مراجعه به بانک کمک کنند میتوانند از طریق بانک‌های ملت شعبه مرکزی به حساب ستاد دیه کشور به شماره ۷۴/۷۴، بانک تجارت ۷۷۷۷ و بانک ملی شعبه وحدت ۵۵۵۵۵ مبالغ خود را واریز کنند.

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور تصریح کرد: برای انتقال بصورت کارت به کارت شماره کارت بانک ملی شعبه وحدت شماره ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۱۷۵۰۳ آماده دریافت کمک‌های مالی است.

وی ادامه داد: برای مراجعه حضوری هم ستاد دیه کشور آماده دریافت کمک‌های مردم است و شهروندان می‌توانند رسید‌های خود را در صورت علاقه به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۰ ارسال کنند.

جولایی گفت ۱۱ هزار و ۲۶۶ نفر از بدهکاران غیر عمد هستند بدهکاران مالی مانند چک و سفته ضامن بیش از هشت هزار نفر و بدهکاران مهریه هزار و ۹۸۷ نفر و بدهکاران نفقه ۱۴۲ نفر هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۶۶ نفر تعداد ۵ هزار و ۲۲۲ نفر فقط تکرار هستند گفت یعنی هیچ قرارداد دیگری جز غیرعمد بودند ندارند.

جولایی با اشاره به افراد بدهکار تک قرار گفت: آن دسته از افرادی که در حوادث رانندگی بدهکار هستند ۷۶ نفر، در حوادث کارگاهی ۱۸ نفر، شبه عمد ۶۲ نفر بدهکاران مالی ۴۰۰۰ نفر و بدهکاران مهریه ۹۴۵ نفر و بدهکاران نفقه ۸۳ نفر هستند که جمعاً ۵۲۲۲ نفر می‌شوند.

وی تصریح کرد: مازندران بیشترین زندانی غیر عمد را به خود اختصاص داده و سیستان و بلوچستان تنها با ۲۸ مبحوس کمترین جمعیت را دارا است البته تهران جمعیتی زیاد دارد و پس از آن استان فارس، خراسان رضوی و اصفهان تعداد بدهکاران زیادی دارند.

رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور درباره همراهی شاکیان گفت: قریب به ۴۸ درصد طلبکاران گذشت می‌کنند که این یکی از بهترین ثمره‌های فرهنگسازی ستاد دیه است

انتهای پیام /

برچسب ها: ستاد دیه ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار